تجمع اعتراض آمیز مردم لبنان به خشونت کشیده شد

تجمع مردم لبنان در اعتراض به دستور قاضی تحقیقات پرونده انفجار بندر بیروت مبنی بر بازداشت تعدادی از وزرا و نمایندگان این کشور به خشونت کشیده شد.

به گزارش ایمنا، خبرگزاری رویترز نوشت: نیروهای ارتش لبنان امروز -پنجشنبه ۲۲ مهرماه- به مردم که برای تجمع مقابل کاخ دادگستری در حرکت بودند در منطقه الطیونة حمله کرد و شماری از معترضان کشته و زخمی شدند.

یک منبع در ارتش لبنان به رویترز گفته است که بر اثر این درگیری و تیراندازی در نزدیکی محل تجمع، یک نفر کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

«مریم حسن» مدیر اورژانس بیمارستان الساحل بیروت گفت: یک نفر که از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود به بیمارستان انتقال یافت و هشت نفر دیگر مجروح شده‌اند که حال سه نفر آن‌ها وخیم است.

به نوشته رویترز پس از وقوع درگیری‌ها در نزدیکی محل اعتراض علیه قاضی تحقیقات پرونده انفجار بندر بیروت، صدای دو انفجار در بیروت پایتخت لبنان شنیده شده است.

در همین حال پایگاه خبری «آی‌ام ال‌ای» لبنان در خبری فوری از کشته شدن دو نفر و زخمی شدن نه نفر در جریان این درگیری خبر داد.

«نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان پس از این درگیری، خواستار آرامش در بیروت شد.

در همین حال ارتش لبنان در بیانه‌ای اعلام کرد که تظاهرات کنندگان حین حرکت به سمت کاخ دادگستری هدف حمله قرار گرفته‌اند. ارتش به سرعت منطقه «الطیونه» را محاصره کرد و در ورودهای شهر و محله‌ها مستقر شد.

ارتش لبنان هشدار داد به سوی هر فرد مسلحی که در جاده‌ها رؤیت شود، تیراندازی خواهد کرد. فرماندهی ارتش لبنان از غیرنظامیان خواست که هر چه سریع‌تر از خیابان‌ها خارج شوند.

منبع: ایرنا

کد خبر 528772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.