مقتدی صدر راه دشواری برای تشکیل دولت خواهد داشت

یک کارشناس مسائل عراق گفت: مقتدی صدر راه دشواری برای تشکیل دولت در پیش خواهد داشت و قطعاً نیازمند همکاری با سایر احزاب است.

عبدالرسول شبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد نتایج انتخابات عراق اظهار کرد: علی‌رغم تمامی مشکلات و تلاش‌هایی که انجام شد تا حضور مردم عراق در انتخابات پارلمانی کمرنگ شود، اما مردم این کشور هوشمندانه در انتخابات شرکت کردند.

وی افزود: در حالی که طی سال‌های گذشته مشکلات معیشتی و اقتصادی عراق و همچنین فساد گسترده مدیریتی باعث ایجاد موج نارضایتی در این کشور شده بود و کشورهای عربی و حتی آمریکا تمام تلاش خود را جهت کاهش اعتبار انتخابات پارلمانی به کار گرفتند، اما مردم این کشور حضور قابل توجهی در این انتخابات ایفا کردند.

این کارشناس مسائل عراق ادامه داد: حزب پیروز در این انتخابات قطعاً برای تشکیل فراکسیون اکثریت نیاز به هماهنگی و همراهی با سایر احزاب و گروه‌ها دارد؛ زیرا اقوام و اقلیت‌های بسیاری در ساختار سیاسی عراق حضور دارند و لازم است این تعامل و همکاری بین گروه‌های سیاسی ایجاد شود.

شبیبی اضافه کرد: به نظر می‌رسد مقتدی صدر راه دشواری برای تشکیل دولت در پیش خواهد داشت و قطعاً نیازمند همکاری با سایر احزاب است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به دخالت‌های آمریکا به عنوان نیرویی اشغالگر در عراق، قطعاً تحقق خواسته‌های مردم به راحتی میسر نخواهد بود و جریان پیروز انتخابات راه سختی در پیش خواهد داشت.

کد خبر 528710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.