مراجعه روزانه ۳۰۰ نفر به مراکز واکسیناسیون سیار اورژانس

مدیرکل حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت:به طور میانگین روزانه ۳۰۰ مراجعه کننده برای تزریق واکسن کرونا به اتوبوس آمبولانس‌های اورژانس، به عنوان مراکز واکسیناسیون سیار، مراجعه می‌کنند.

غفور راستین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حضور فعال اورژانس اصفهان در طرح ملی واکسیناسیون، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش واکسیناسیون همگانی کووید ۱۹ اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان نیز از اوایل اردیبهشت ماه جاری به یاری مراکز واکسیناسیون شتافت.

وی با بیان اینکه از ابتدای این طرح تاکنون یک آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی در یکی از مراکز تجمیعی واکسیناسیون استقرار یافته است، افزود: مراکزی که آمبولانس‌های اورژانس به طور روزانه در روند واکسیناسیون استقرار یافتند شامل مراکز تجمیعی واکسیناسیون گلستان شهدا، پل شهرستان، مسجد مصلی و حرم زینبیه بودند که علاوه بر این مراکز برای سایر مراکز واکسیناسیون در شهر اصفهان و همچنین برخی شهرستان‌ها نیز بنابر درخواست آن مرکز، آمبولانس مستقر شده است.

مدیرکل حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان حضور نیروهای اورژانس در مراکز نگهداری از سالمندان و مراکز نگهداری از جانبازان و معلولین را یادآور شد و گفت: آمبولانس‌های اورژانس در برنامه واکسیناسیون برای سالمندان، جانبازان و معلولان هم مستقر شدند.

استقرار اتوبوس آمبولانس واکسیناسیون در مکان‌های پرتردد شهر

وی تصریح کرد: از تاریخ دهم مهرماه جاری طرح واکسیناسیون سیار با استقرار اتوبوس آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی استان در مکان‌های پرتردد شهر شروع به کار کرد، از آغاز طرح واکسیناسیون سیار با اتوبوس آمبولانس تاکنون به صورت همه روزه اتوبوس آمبولانس اورژانس استان به صورت سیار در مکان‌های دروازه دولت، دروازه تهران، رهنان، شهرک شهید کشوری و قائمیه استقرار یافته و پذیرای مراجعین جهت واکسیناسیون است.

راستین با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۰ نفر از پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی در طرح واکسیناسیون اتوبوس آمبولانس شرکت داشته‌اند، افزود: پرسنل فوریت‌های پزشکی در قالب پوشش امداد سلامت و همکاری با پرسنل بهداشت در مراکز واکسیناسیون حضور دارند و ضمن مشاوره افراد جهت انجام واکسیناسیون و معاینات بالینی، مراقبت‌های فوری را در داخل اتوبوس آمبولانس ارائه می‌نمایند.

وی ادامه داد: به طور میانگین روزانه ۳۰۰ مراجعه کننده برای تزریق واکسن کرونا، به عنوان مرکز واکسیناسیون سیار، به اتوبوس آمبولانس مراجعه می‌کنند.

مدیرکل حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با ذکر اینکه استقرار آمبولانس‌های اورژانس در برخی مراکز واکسیناسیون از ساعت هشت صبح تا ۱۰ شب نیز بوده است گفت: روز دوشنبه مورخ ۱۹ مهرماه آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی در منطقه جیلان آباد مستقر شد و تکنسین‌های اورژانس در محل کوره‌های آجرپزی در واکسیناسیون ساکنین این محل مشارکت داشتند.

وی تصریح کرد: از شهروندان درخواست داریم با افزایش مشارکت و حضور در طرح ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ و رعایت حداکثری نکات بهداشتی و عدم حضور در تجمعات، بار کاری پرسنل بهداشتی درمانی و نیروهای اورژانس را کمتر و به سلامت خود و جامعه بیشتر کمک کنند.

کد خبر 528696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.