بخش کودک و نوجوان جشنواره فیلم کودک مجزا شود

نشست خبری انیمیشن «هزار و یک داستان»، فیلم کوتاه «دو چرخه باز»، «تبلت»، «منتخب» و «آدامس» در سینما ساحل اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی رئیس تهیه کننده مجموعه انیمیشن «هزار و یک داستان»، در نشست خبری انیمیشن «هزار و یک داستان»، فیلم کوتاه «دو چرخه باز»، «تبلت»، «منتخب» و «آدامس»، اظهار کرد: ایده اولیه انیمیشن «هزار و یک داستان» در کتاب‌های کودک ایرانی توسط نویسندگان و تصویر گران طراحی شده است و حالا این کتاب‌ها به صورت انیمیشن در آمده است.

وی افزود: تا کنون نزدیک به ۸۰ قسمت از این مجموعه ساخته شده است و در تلاش هستیم که قسمت‌های بعدی انیمیشن نیز تولید شود، شخصاً اعتقاد دارم که در جشنواره کودک و نوجوان باید دو بخش مجزا برای فیلم‌های کودک و نوجوانان داشته باشیم، کودکان مراحل رشد حساسی را دارند و باید به صورت جدی و تخصصی به رشد این بخش حساس جامعه بپردازیم.

ریحانه کاوش، کارگردان هنری مجموعه انیمیشن «هزار و یک شب»، در ادامه گفت: ساخت انیمیشن برای کودکان از آن جهت اهمیت دارد که ذهنیت کودکان را شکل می‌دهد، اما هزینه‌ها برای ساخت آثار کودکان که جهت گیری فکری آن‌ها را ترتیب می‌دهد، بسیار بی اهمیت جلوه داده می‌شود.

وی افزود: سن کودکان رنگ‌ها و داستان‌های خاص را می‌طلبد؛ بر اساس سن کودکان شکل آثار باید تغییر کند در این راستا سعی می‌کنیم آثارمان را برای رده سنی کودکان تولید کرده تا آن‌ها ارتباط خوبی با آن داشته باشند. امیدوارم مسئولان به تقسیم بندی سنی کودکان و نوجوانان توجه کنند، چراکه تقسیم بندی در تمامی جشنواره‌های جهانی وجود دارد.

مهسا امیری، کارگردان فیلم کوتاه «دوچرخه باز» اظهار کرد: با توجه به اینکه یک معلم هستم و همیشه با کودکان ارتباط خاصی داشتم، سعی می‌کنم که تمام تجربیات خود را به عنوان یک فیلم تولید کنم، طی هماهنگی‌های انجام شده توانستیم با یک تیم تازه کار این کار را تولید کنیم.

وی افزود: «دوچرخه باز» نشان داد که کودکان هویت خود را بدون تعارف بیان می‌کنند، اما والدین آن‌ها ممکن است به خواسته‌های آن‌ها بی توجه باشند.

صفیه موسویان، تهیه کنند فیلم‌های «تبلت»، «کرونا ویروس» و «آدامس» در ادامه گفت: یکی از اصلی ترین نکات این فیلم‌ها این است که عوامل آنها ۱۳ تا ۱۹ سال هستند و این موضوع بسیار قابل ستایش است. امیدوارم این موضوع برای مابقی کودکان و نوجوان به یک مسیر روشن تبدیل شود.

کد خبر 528675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.