یکی از اهداف انقلاب در گام دوم آشتی بین حوزه‌های سنتی با دانش‌های جدید است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح نمایشگاه «دستاوردهای نهاد وقف» گفت: یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی در گام دوم این است که بتواند حوزه دانش و فناوری را با حوزه‌های سنتی خود آشتی دهد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایشگاه «دستاوردهای نهاد وقف» چهارشنبه _۲۱ مهرماه ۱۴۰۰_ با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افتتاح شد.

در حاشیه این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص این نمایشگاه گفت: یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی در گام دوم این است که بتواند حوزه دانش و فناوری را با حوزه‌های سنتی خود آشتی دهد. حوزه وقف یکی از مظاهر مهم تمدن اسلامی است که در حفظ و نگهداری میراث ما نقش مهمی را ایفا کرده است.

اسماعیلی ادامه داد: در عین حال وقف نقش مهم اقتصادی در جهت محرومیت‌زدایی و کارهای مهمی از این دست دارد. در این میان حوزه وقف با حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان گره خورده و شرکت‌های دانش بنیان امروز یکی از مظاهر قدرت‌های علمی جمهوری اسلامی است. ما امروز در این نمایشگاه شاهد هستیم که چگونه می‌توان از ظرفیت‌های سنتی خودمان به حوزه دانش‌های جدید و توسعه آنها و همچنین به کارگیری آنها برای پیشرفت و اعتلای کشور استفاده کنیم.

وی در مورد اهمیت فعالیت‌های رسانه‌ای برای توسعه وقف هم گفت: وقف یکی از مهم‌ترین سنت‌های ما است که علاوه بر وجه اخلاقی و شرعی، دارای وجه اقتصادی نیز هست و در طول ۱۴۰۰ سال گذشته یکی از مهم‌ترین سنت‌های اقتصادی ما بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: امید است با این اتفاق جدیدی که وقف در فعالیت‌های خود به خصوص حوزه‌های دانش جدید دارد، ماندگاری و اثربخشی بیشتری داشته باشد که حتماً با این نگاه بازتاب‌های رسانه‌ای هم کمک می‌کند که ما به بهترین شکل بتوانیم این کار جدید را نشان دهیم.

گفتنی است، نمایشگاه "دستاوردهای نهاد وقف" به همت سازمان اوقاف و امور خیریه با موضوعاتی همچون حمایت از مؤسسات دانش‌بنیان، خدمات فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف، اجرای امینانه نیات واقفان، فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف، بهره‌وری موقوفات، مدیریت، عمران و آبادانی بقاع متبرکه و حفظ و حراست از موقوفات در محوطه ساختمان شهید مطهری سازمان اوقاف و امور خیریه واقع در خیابان نوفل لوشاتو از ۲۱ مهر برپا شده است و تا ۲۸ مهر ادامه دارد.

کد خبر 528655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.