شکافتن شکم دختر تهرانی با چاقوی عمه خشمگین

شکافتن شکم دختر تهرانی با چاقوی عمه خشمگین، نخبه اراکی شاه دزد ۱۲ هزار دلار پول، قتل پدر ۵۴ ساله به دست فرزندش در کرمان، قتل مادر توسط پسر جوان، متلاشی شدن باند ۲۰ ساله ها توسط پلیس و پشت پرده شلیک به زنان در خیابان‌های اصفهان را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز یکشنبه ۱۸ مهرماه سال جاری فریادهای دختر جوانی در بوستان یکم شهرک باقری به گوش رسید و فریادهای کمک کمک دختر جوان کافی بود تا اهالی ساختمان به جلوی در خانه رفته و زمانیکه همسایه‌ها وارد خانه شدند با صحنه هولناکی روبرو شدند.

دختر ۳۷ ساله به نام نگار در حالی که از ناحیه شکم هدف ضربه چاقو قرار گرفته و خونریزی زیادی داشت روی زمین افتاده بود و این در حالی بود که موهای سر این دختر نیز با آتش سوزانده شده بود.

خیلی زود مأموران کلانتری ۱۸۱ وردآورد و امدادگران اورژانس تماس گرفتند و مأموران با حضور در محل ابتدا دختر جوان را که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کرد و توسط امدادگران اورژانس به بیمارستان منتقل شد و در ادامه دخترعمه نگار در صحنه جرم مادرش را عامل این اقدام خونین معرفی کرد. تیم پلیسی در صحنه جرم منیژه ۵۸ ساله را دستگیر کردند و تحقیقات برای انگیزه این اقدام خونین از سوی عمه برای برادرزاده‌اش کلید زده شد.

منیژه در تحقیقات پلیسی گفت: از چندی قبل برادرزاده‌ام نگار با دخترم سارا ۳۴ ساله به گردش می‌رفتند و نگار در هر ساعت از شبانه روز به دنبال دخترم می‌آمد و با هم بیرون می‌رفتند و هیچ وقت نفهمیدم آنها کجا می‌روند و این رفت و آمدهای شما باعث اختلاف من با نگار شده بود و از او می‌خواستم که دیگر به دنبال سارا نیاید اما حرف‌های من بی فایده بود.

وی افزود: عصر بود که زنگ خانه به صدا در آمد و این در حالی بود که دخترم در حال آماده شدن برای بیرون رفتن بود و متوجه شدم که نگار به دنبال دخترم آمده است.

عمه جوان ادامه داد: در را باز کردم و وقتی نگار وارد خانه شد با شروع به بحث کردم و از او خواستم که دیگر به دنبال سارا نیاید اما بی فایده بود و او به حرف‌هایم توجه‌ای نمی‌کرد و سارا وقتی دیدن بین من و برادرزاده‌ام بحث بالا گرفته با صدای بلند عنوان کرد که من دیگر بچه نیستم و کاری به کار ما نداشته باش.

زن جوان گفت: وقتی دیدم نگار باعث شده تا دخترم هم دیگر به حرف‌هایم گوش ندهد دیگر عصبانی شدم و با چاقو ضربه‌ای به شکم نگار زدم و در عصبانیت می‌گفتم که تو را آتش می‌زنم و نگار در حالی که روی زمین افتاده بود می‌گفت که جرأت نداری مرا آتش بزنی و همین حرف‌ها و درگیری‌های که وجود داشت باعث شده بود دیگر کنترلم را از دست بدهم و در ادامه یک فندک برداشتم و موهای او را آتش زدم تا اینکه دختر با جیغ و فریاد از همسایه‌ها کمک خواست.

نگار که به شدت مجروح شده بود در بیمارستان تحت نظر پزشکان قرار داشت تا اینکه صبح امروز روی تخت بیمارستان به کام مرگ فرو رفت و همین کافی بود تا پرونده درگیری خانوادگی به یک جنایت خانوادگی تبدیل شود. بنا بر این گزارش، عمه جوان به دستور بازپرس پرونده برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است و تجسس‌های تکمیلی در این پرونده جنایی ادامه دارد.

نخبه اراکی شاه دزد ۱۲ هزار دلار پول

سرهنگ احسان آنقی کلاهبردار نخبه‌ای در اراک دستگیر شد که مانند شاه‌دزد از کلاهبرداران اینترنتی سرقت می‌کرد.

وی با اشاره به دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی نخبه در استان مرکزی اظهار کرد: در یک فقره پرونده مشخص شد محکوم پرونده یک نخبه است که اتفاقاً فارغ‌التحصیل مدرسه تیزهوشان بوده که ضریب هوشی بالایی هم داشت که با شیوه‌هایی در راستای ایجاد درگاه‌های اینترنتی اقدام به کلاهبرداری می‌کرده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: نکته مهم پرونده اینجا بود که این فرد بیشتر از کسانی که به دنبال کلاهبرداری از مردم از طریق اینترنتی بودند اقدام به کلاهبرداری کرده بود که به همین دلیل آمار دقیقی از تعداد سرقت‌ها و کلاهبرداری‌های اینترنتی که انجام داده در دست نیست. این کلاهبردار نخبه دارای ۱۷ سال سن است که در آخرین سرقت خود ۱۲ هزار دلار برداشت داشته که از سوی پلیس فتای استان مرکزی شناسایی و در نهایت هم ضمن دستگیری حساب‌های شخصی وی نیز بسته شد.

قتل پدر ۵۴ ساله به دست فرزندش در کرمان

سرهنگ مهدی پور امینائی، فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: در پی وقوع یک فقره قتل در سطح شهر کرمان مأموران کلانتری ۱۹ این فرماندهی بلافاصله در صحنه حضور یافتند و مشاهده کردند فردی حدوداً ۵۴ ساله توسط فرد یا افراد ناشناسی به قتل رسیده است.

وی افزود: بلافاصله با تشکیل اکیپ ویژه و انجام تحقیقات گسترده و تخصصی توسط مأموران کلانتری ۱۹ سرنخ‌هایی به دست آمد که در نهایت با توجه به شواهد، مستندات و هوشیاری مأموران مشخص شد فرد مقتول توسط فرزندش به قتل رسیده است.

سرهنگ امینائی تصریح کرد: مأموران کلانتری ۱۹ با توجه به حساسیت موضوع رسیدگی به آن را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند و در کمتر از ۲۴ ساعت متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در خاتمه با اشاره به اهمیت خانواده به عنوان یک رکن مهم و نهاد اجتماعی در تربیت فرزندان صالح و آینده ساز، افزود: بی شک باید برای تربیت و تعالی فرزندان و حفظ سلامت روحی و روانی آن‌ها در محیط خانواده برنامه محور عمل کرد و لحظه‌ای درنگ کرد تا در کنار تهذیب نفس و گرایش به اخلاق و دین، راه کمال و تقرب الی الله و صراط مستقیم در این گذر فراهم شود و از بروز اینگونه حوادث دلخراش و جبران ناپذیر جلوگیری به عمل آید.

قتل مادر توسط پسر جوان

اولیای دم زن میانسال که به دست پسر دیوانه‌اش کشته شده در دادگاه حاضر شدند و خواستند تا دیه از صندوق بیت‌المال به آنها پرداخت شود رسیدگی به این پرونده از سه سال قبل به دنبال کشته شدن یک زن ۵۵ سال به نام سعیده در خانه‌ اش در شرق تهران آغاز شد. دختر وی که با پلیس تماس گرفته بود گفت: امروز به خانه مادرم رفتم و هرچه در زدم کسی را باز نکرد. چون می‌دانستم برادرم که سالهاست از بیماری روانی رنج می‌برد در خانه است با کلید یدک در را باز کردم و ناباورانه با جسد خونین مادرم رو به رو شدم. برادرم وحید هم در خانه خواب بود. با این تماس مأموران پلیس به خانه زن میانسال رفتند و جسد خونین که با ضربه‌های متعدد چاقو از پا درآمده بود به پزشکی قانونی منتقل شد.

دختر قربانی به مأموران گفت: برادرم سالهاست از بیماری روانی رنج می‌برد و جنون دارد. چند بار او را در بیمارستان بستری کردیم اما هر بار از بیمارستان ترخیص می‌شد. آخرین بار او را به مرکز نگهداری از مجانین بردیم. اما نمی دانم چرا او را رها کردند و او به خانه برگشت و همراه مادرم در خانه زندگی می‌کرد.

وی در حالی که اشک می‌ریخت ادامه داد: صبح برای سر زدن به مادر و برادرم به آنجا رفتم و کسی در را باز نکرد. گمان کردم مادرم به خرید رفته و برادرم در خانه تنهاست. در را با کلید باز کردم وارد خانه شدم و برادرم را دیدم که در اتاقش خوابیده بود. اما یکباره در اتاق دیگر با جسد خونین مادرم رو به رو شدم.

به دنبال اظهارات این زن، پلیس به بازجویی از وحید پرداخت. پسر جوان به قتل مادرش اعتراف کرد و گفت: نیمه شب مادرش را با چاقوی آشپزخانه کشته. سپس چاقو را شسته و سر جایش گذاشته و خوابیده است. پسر جوان به پزشکی قانونی معرفی شد و کارشناسان پس از معاینات بالینی جنون وی را تأیید کردند.

حالی که روشن شده بود وی هنگام ارتکاب جرم مسئولیت کیفری نداشته است اولیای دم در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران حاضر شدند و خواستند تا دیه از صندوق بیت‌المال به آنها پرداخت شود. دختر قربانی گفت: مادرمان بی گناه کشته شد و برادرمان باید در مرکز نگهداری از مجانین می‌ماند اما از اجا ترخیص و در خیابان رها شد. ما تقاضا داریم دیه مادرم از بیت‌المال به ما پرداخت شود. در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا درباره این درخواست اظهارنظر کنند.

باند ۲۰ ساله‌ها / پلیس باند سارقان مسلح در کرمان را متلاشی کرد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری باند سرقت مسلحانه در کرمان خبر داد و گفت: از این باند سه نفره سلاح جنگی و خودروی سرقتی کشف شد.

سرهنگ مهدی پورامینایی از دستگیری یک باند سرقت مسلحانه در کرمان خبر داد و اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت مسلحانه در شهرستان کرمان با اقدامات فنی و اشراف اطلاعاتی همکاران ما در پلیس شهرستان کرمان باند سه نفره سرقت مسلحانه در کرمان دستگیر شد.

وی با بیان اینکه از این افراد، سلاح جنگی و خودروی سرقت شده کشف شده است گفت: در یکی از این سرقت‌ها، یکی از شهروندان نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به جزئیات بیشتر این پرونده افزود: این افراد بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن داشتند و تاکنون به سه فقره سرقت مسلحانه اعتراف کردند، یگان ویژه با تجهیزات به‌روز و با آمادگی معنوی در مقابل فتنه‌گران می‌ایستد.

وی با بیان اینکه در هفته ناجا با حضور مضاعف همکاران ما، اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی در کرمان در حال اجرا است و موفقیت‌های خوبی داشته است گفت: در این طرح تعدادی سلاح جنگی و انواع سلاح سرد کشف و چند نفر از اراذل و اوباش دستگیر شدند.

پورامینایی به کشف مقدار زیادی اموال مسروقه از کارگاه‌های ضایعاتی سطح شهر کرمان اشاره کرد و افزود: این کشفیات مربوط به چهار روز اول هفته ناجا و طرح ارتقای امنیت اجتماعی است.

وی با بیان اینکه در مدت چهار روز اجرای این طرح، ۲۵۰ فقره کشفیات سرقت ما بوده است، تصریح کرد: کشف وقوع سرقت در کرمان از ۵۶ درصد سال گذشته به ۱۰۹ درصد در سال جاری افزایش یافته است.

پشت پرده شلیک به زنان در خیابان‌های اصفهان

در گزارشی آمده است که مردی که در اصفهان از پشت به زنان شلیک می‌کرده، بعد از چند روز با وثیقه آزاد شده است. خبرنگار روزنامه شرق گزارش کرده است که بعد از تماس یکی از خانواده‌ها برای تهیه گزارش به اصفهان رفته و با خانواده سه دختر که به آنها شلیک شده، صحبت کرده است.

خانواده هر سه نفر می‌گویند در خیابان از پشت با تفنگی که ظاهراً ساچمه‌ای و مخصوص شکار بوده، به این سه زن جوان شلیک شده طوری که مجبور شده‌اند به بیمارستان مراجعه کنند.

در این گزارش گفته شده که یکی از خانواده‌ها هنگام حضور در بیمارستان متوجه شده که دست‌کم پنج نفر در بیمارستان به این علت بستری شده‌اند.

در شهر اصفهان به دلیل اسیدپاشی‌ های مکرر به روی زنان به دلیل پوشش آنها، بر روی این موضوع حساسیت وجود دارد. عاملان اسیدپاشی بازداشت و محاکمه نشدند که همین موضوع باعث نگرانی مردم این شهر است.

کد خبر 528625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.