به کودکان بیاموزیم چگونه زندگی سازگار با محیط زیست داشته باشند

رییس اداره شهر دوستدار کودک شهرداری سمنان از بازدید کودکان شهر اخلاق از اولین شهرک بازیافت کشور به مناسبت هفته ملی کودک خبر داد.

سمانه محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از بازدید کودکان سمنانی از اولین شهرک بازیافت کشور به مناسبت هفته ملی کودک خبر داد و اظهار کرد: از همان دوران کودکی باید به بچه‌ها آموزش دهیم که هیچ چیزی نامحدود نیست و منابع مورد استفاده ما محدود است و محیط زیست در معرض خطر جدی قرار دارد باید به کودکان بیاموزیم که چگونه یک زندگی سازگار با محیط زیست داشته باشند و آن‌ها را با اهمیت بازیافت آشنا کنیم.

وی افزود: فراموش نکنیم که اگر در دوران کودکی عادت به تفکیک زباله را به کودکان آموزش دهیم، این رفتار تا سال‌های سال با آن‌ها خواهد بود و اثرات شگرفی بر فرایند بازیافت، کاهش تولید زباله و البته حفظ محیط زیست می‌گذارد.

رئیس اداره شهر دوستدار کودک شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: آموزش حفاظت از محیط زیست از مناسب‌ترین شیوه‌هایی است که با آگاهی دادن به کودکان و بزرگسالان در زمینه محیط زیست به آنان می‌آموزد تا از طریق احترام گذاشتن به طبیعت، خود را مسئول حفظ و حراست از محیط زیست بدانند.

کد خبر 528544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.