برخوردهای قضایی با زباله جمع‌کن‌های غیر مجاز در دست انجام است

معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: عوامل پیمانکار شهرداری تهران در حوزه پسماند، لباس فرم و خودروهای وانت با تیپ مشخص و تعریف شده دارند و کاملا با عوامل غیرمجاز قابل تشخیص و تفکیک هستند.

به گزارش ایمنا، مجید نوربخش در تشریح روند جمع‌آوری زباله‌های تفکیکی در شهر تهران که بعضاً در شب و در برخی محلات شهر تهران افرادی بدون لباس و مشخصه‌ای اقدام به جمع‌آوری زباله‌ها در گونی‌های بزرگ می‌کنند و نهایتاً در ساعات بامدادی به وسیله کامیون‌ها این گونی‌ها منتقل می‌شود، اظهار کرد: گونی‌های مواد بازیافتی متعلق به عوامل غیرمجاز است که اغلب در ساعت‌های پایان روز و اوایل شب به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند و این بار را به گودهای اطراف شهر منتقل می‌کنند.

وی افزود: در موارد بسیار اندکی این عوامل غیرمجاز با پیمانکار پسماند همکاری دارند که در صورت اثبات از سوی سازمان یا مناطق با آنها برخورد و بعضاً لغو قرارداد هم شده‌اند. عوامل پیمانکار لباس فرم و خودروهای وانت با تیپ مشخص و تعریف شده دارند و با عوامل غیرمجاز قابل تشخیص و تفکیک هستند.

معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران تاکید کرد: برخوردهای قضائی با خودروهای غیرمجاز با استفاده از ظرفیت ضابطان قضائی، پلیس راهور و ادارات حقوقی مناطق ۲۲ گانه و سایر دستگاه‌های نظارتی در دست انجام است که البته زمان‌بر است.

نوربخش ادامه داد: از سوی دیگر به دلیل بازخوردهای منفی اجتماعی روش‌های برخورد سلبی با زباله‌گردها، بهترین روش مواجهه و بیشترین تأثیر را در کاهش زباله گردی، افزایش مشارکت شهروندان در تفکیک در مبدا و تخلیه نشدن پسماندهای خشک ارزشمند در مخازن خواهد داشت.

وی با اشاره به استفاده از واژه زباله دزدی به جای زباله گردی گفت: با توجه به اینکه زباله از مالکیت شهروند خارج و در معبر عمومی قرار گرفته است مسؤلیت جمع‌آوری و حمل آن به شهرداری منتقل شده، لذا هرگونه برداشت زباله که جنس ارزشمند نیست از مخازن موجب کاهش زباله و هزینه‌های شهری می‌گردد و زباله دزدی تلقی نمی‌شود.

معاون امور مناطق سازمان پسماند شهرداری تهران تاکید کرد: بسیاری از افراد زباله گرد اتباع خارجی، معتادین و آسیب دیدگان اجتماعی و افراد نیازمند هستند که برای امرار معاش به این کار روی آورده‌اند و به همین دلیل اغلب دست‌اندرکاران امر نیز انگیزه کافی برخورد با این افراد را ندارند.

منبع: ایسنا

کد خبر 528512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.