کاشت درخت کنوکارپوس در بندرعباس حذف می‌شود

شهردار بندرعباس با بیان اینکه فضای سبز شهری اکسیژن و نفسی برای مردم این شهر است، گفت: کاربری‌های فضای سبز به هیچ وجه نباید به تجاری و مسکونی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی نوبانی در نهمین جلسه رسمی شورای شهر بندرعباس از برگزاری نشست با مدیرکل راه و شهرسازی و قول مساعد اختصاص ۵۰ تا ۱۰۰ هکتار برای بوستان و فضای سبز این شهر خبر داد و اظهار کرد: برای حفظ و نگهداری از پارک‌ها و فضاهای سبز شهر باید تلاش بیشتری کرد.

وی تاکید کرد: فضاهای سبز از مهم‌ترین عوامل مؤثر در ایجاد و ارتقا سطح نشاط و تلطیف هوای شهری است بنابراین نباید کاربری‌های فضای سبز به واحدهای تجاری و مسکونی تبدیل شود.

شهردار بندرعباس اظهار کرد: لازم است فضایی را ایجاد کنیم که مردم بتوانند در کمال آرامش، ورزش کنند و سلامت روحی داشته باشند. در این راستا جلسه‌ای را با پیمانکاران برگزار کرده‌ایم و دغدغه‌های آنان را رفع و بازدید از این بوستان‌ها در روز آینده در دستور کار قرار گرفته است.

نوبانی همچنین در خصوص برخی از گونه‌های درختی ناسازگار با سلامت مردم اظهار کرد: گونه کنوکارپوس ها باید حذف و درختان بومی جایگزین شود.

۲۶۸ پارک در سطح شهر بندرعباس احداث شده است

مصطفی خادم، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس در این نشست نیز اظهار کرد: ۲۶۸ پارک در سطح شهر بندرعباس اعم از پارک‌های شهری و محله‌ای داریم که مساحتی بالغ بر ۲۲۴ هکتار از فضای سبز شهری ما را شامل می‌شود. همچنین بالغ بر ۱۰ پارک در سطح ملی داریم که مورد استقبال میهمانان نیز قرار می‌گیرد که اکثر آنها ساحلی هستند.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از مساحت درون شهری ما را پارک‌ها شامل می‌شود؛ افزود: در شش ماهه نخست سال جاری نواقص روشنایی قریب به ۵۰ پارک را رفع شده است که در مجموع ۹۰۳ هزار مترمربع روشنایی پارک‌های شهری رفع نقص شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بندرعباس ادامه داد: تجهیز ۲۲ بوستان به وسایل بازی انجام شده است و هم اکنون بهسازی سایر پارک‌های شهری که ست‌های بازی آنها تخریب شده اند را آغاز کرده ایم.

خادم با اشاره به اینکه برخی از بوستان‌ها نیاز به بهسازی دارد، خاطرنشان کرد: مباحث طراحی و اجرا در این پارک‌ها ایراداتی داشته که از جمله آنها مشکلات تاسیساتی است که نیاز به رسیدگی و بهسازی بهتر دارد.

وی از بهسازی پارک‌های شهری و ساحلی سخن گفت و اظهار کرد: کار بهسازی پارک دباغیان نیز با حضور پیمانکار به نتیجه خواهد رسید.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بندرعباس از طراحی پارک جنگل حرا خبر داد و خاطرنشان کرد: با جنگل کاری می‌توانیم از این ظرفیت مناسب شهری برای جذب توریست و گردشگر در ساحل بندرعباس استفاده کنیم.

خادم همچنین از طرح راهبردی فضای سبز سخن گفت و اظهار کرد: نقشه راهی برای نگهداری و توسعه فضای سبز شهری با رویکردهای طرح پنج ساله بندرعباس دیده شده و طبق آن این طرح تهیه می‌شود که فاز اول را آن در شورای قبلی مطرح کردیم که مصوب شد و در فاز دوم نیز در صورت امکان مطرح خواهیم کرد که با اجرای این طرح در راستای رفع مشکلات پارک‌های شهری تسهیل گر خواهد بود.

وی تصریح کرد: نامه نگاری‌هایی با اداره مسکن و شهرسازی در راستای اختصاص مساحتی بالغ بر ۵۰ الی ۱۰۰ هکتار از شمال بلوار شهید رجایی برای ایجاد فضای سبز شهری انجام شده که تاکنون پاسخی را ارائه نداده اند.

کد خبر 528501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.