آلمان مخوف با فیلک، به قطر سفر می‌کند!

تیم ملی فوتبال آلمان با ارائه نمایش‌های جذاب تحت هدایت هانسی فلیک به عنوان اولین تیم صعود کننده به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نام گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال آلمان شب گذشته _دوشنبه ۱۹ مهرماه_ لیتوانی را با چهار گل شکست داد، تا با آمار خیره کننده هفت برد و یک تساوی از هشت مسابقه؛ با ۲۱ امتیاز و به عنوان صدرنشین و اختلاف ۸ امتیازی نسبت به تیم دوم، اولین تیمی باشد که صعودش را به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قطعی می‌کند.

ژرمن‌ها این روند خیره کننده را مدیون یک شخص هستند، کسی که در جام جهانی ۲۰۱۴ دستیار لوو در مانشافت بود و بایرن را هم به قله فوتبال اروپا رساند همچنین هانسی دیتر فلیک به تاریخ سازی‌اش در عرصه مربیگری، با هدایت آلمان‌ها ادامه می‌دهد.

آلمان پس از قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۴ افت کرد؛ آنها از یورو ۲۰۱۶ که مقابل فرانسه (به عنوان میزبان) تحقیر شدند، رو به افول رفتند؛ صدای اعتراض ژرمن‌ها بلند شده بود و آنها خواهان اخراج سرمربی شده بودند، حتی رسانه‌ها از جانشین‌هایی هم اسم بردند، مسئولان فدراسیون، اما همچنان به یووگی لوو اعتماد داشتند.

زمان گذشت و تحقیر مقابل کره در جام جهانی ۲۰۱۸ طاقت مردم و رسانه‌های کم حوصله‌ی آلمانی را به سر آورد. یوواخم لوو اما همچنان بر مسند کار ماند؛ همه از هانسی فلیک و یورگن کلوپ برای نشستن روی نیمکت آلمان نام می‌بردند. بالاخره شکست دو بر صفر برابر انگلیس حکم اخراج لوو را امضا کرد.

به دست‌گیری سکان هدایت تیمی که در آن حاشیه و آشفتگی فوران کرده بود و تبدیل همان تیم به قهرمان ۶ جام معتبر آن هم در کمتر از یک سال، کاری بود که فقط از هانسی فلیک بر می‌آمد. او بایرن را به قله‌ی اروپا رساند.

نکته جالب اینجا بود که وقتی مراسم بهترین‌های فوتبال اروپا برگزار شد، هانسی از دریافت جایزه بهترین مربی سال که عنوانش در هیاهوی طلسم‌شکنی قهرمانی لیگ برتر پس از ۳۰ سال لیورپول، سهم یورگن کلوپ شد، بی‌نصیب ماند.

فلیک یک دگرگونی عجیب و غریب را در تیمی به وجود آورد که کواچ (سرمربی قبلی بایرن) شاید حتی قهرمانی لیگ را هم نمی‌توانست تکرار کند و در کنار همه تأثیرات مثبت، تزریق یک روحیه‌ی قوی جندگندگی و رقابتی و داشتن اثر تاکتیکی مشخص هم باعث موفقیت فلیک شد.

فلیک حالا دوباره نقطه شروع دیگری جلوی خودش می‌بیند. جای کواچ با لوو و جای بایرن با آلمان عوض شده، شرایط برای این مرد آلمانی آشنا است، شرایطی که از فلیک یک دژاوو طلب می‌کند. به نتایج آلمان نگاهی بیندازید؛ رقم زدن شکست ارمنستان با ۶ گل، شاید در نگاه اول آنچنان دستاورد و رخداد بزرگ و مهمی نباشد، اما می‌شود با نگاه کردن به گذشته و نتایج سینوسی با مربی قبلی، از چنین اتفاقی بیشتر خوشحال شد.

سلاخی کردن ایسلند و پیروزی چهار گله برابر مقدونیه، به خوبی نشان می‌دهد که ژرمن‌ها تحت نظر فلیک خودشان را بازیابی کرده‌اند و با ارائه بازی‌های جذاب و نتایج خیره کننده، مدعی شماره یک جام جهانی پیش رو هستند.

البته در این بین هانسی فلیک هم برای اینکه دستش از جوایز فیفا خالی نماند، از همین حالا دورخیز کرده تا در مراسم بهترین‌های بعد از جام جهانی جوایز را درو کند؛ اتفاقی که فقط با ادامه روند مثبت با آلمان امکان‌پذیر است.

کد خبر 528425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.