دولت به تنهایی توانایی نوسازی و بازسازی همه مدارس کشور را ندارد

یک خیر مدرسه‌ساز گفت: دولت توان کافی برای بازسازی و یا نوسازی همه مدارس کشور ندارد، بنابراین خیران و مردم وظیفه دارند به کمک آموزش و پرورش آمده و هر یک به هر نحوی که می‌توانند در این امر ایفای نقش کنند تا دانش‌آموزان کشورمان بتوانند به راحتی تحصیل کنند.

مهدی هادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای اولین بار ساخت دو مدرسه در کنار یکدیگر را شروع کردم. یکی از این دو مدرسه دخترانه مدرسه راهنمایی و دیگری دبیرستان است. ساخت این مدارس لطف خدا بوده است که شامل حال ما شد. اسلام بر فراگیری علم تاکید زیادی دارد، بیشتر بزهکاری‌ها و ناهنجاری‌های جامعه، به دلیل جهل و نادانی است، اگر کسی علم و آگاهی داشته باشد هیچ گاه به دنبال کار خلاف نمی‌رود، همین موضوع برای من انگیزه شد تا در امر مدرسه سازی سهیم شوم.

وی افزود: زمین این دو مدرسه به مساخت دو هزار و ۴۰۰ متر مربع در تملک من بود که تصمیم گرفتم یک مرکز آموزشی در آن بسازم. در نهایت با همکاری و همفکری آموزش و پرورش و با توجه به نیاز به ساخت مدرسه دخترانه در منطقه اشکاوند تصمیم گرفتم که دو مدرسه دخترانه اینجا بسازم. یکی از این مدارس به نام برادر شهیدم ناصر هادی نصرآبادی و دیگری به نام خودم خواهد بود که توسط آموزش و پرورش انتخاب شده است.

این خیر مدرسه‌ساز گفت: انجام کار خیر پول زیادی نمی‌خواهد بلکه با داشتن دل بزرگ می‌توان در این امور شرکت کرد. اکنون مراحل سفت کاری دو مدرسه در حال تکمیل بوده و امید است به زودی بتوانیم مراحل نازک کاری آن را نیز به اتمام برسانیم.

کمبود مدرسه در منطقه اشکاوند اصفهان

هادی درباره نقش خیران مدرسه‌ساز در ترویج امر مدرسه‌سازی، افزود: طرح آجر به آجر منجر به تشویق مردم برای شرکت در این امر شد، دولت توان کافی برای بازسازی و یا نوسازی همه مدارس کشور را ندارد، بنابراین خیران و مردم وظیفه دارند به کمک آموزش و پرورش آمده و هر یک به هر نحوی که می‌توانند در این امر ایفای نقش کنند تا دانش‌آموزان کشورمان بتوانند به راحتی تحصیل کنند.

وی با اشاره به کمبود مدارس در منطقه اشکاوند اصفهان گفت: چندین مدرسه فرسوده در این مدرسه وجود داشت، همین موضوع منجر به استقبال آموزش و پرورش از ساخت دو مدرسه در این منطقه شد. امید است بتوانیم به وعده خود به کودکان منطقه عمل کرده و این دو مدرسه را به زودی به آنان تحویل دهیم.

این خیر مدرسه‌ساز ابراز امیدواری کرد: در مهرماه ۱۴۰۱ ساخت این دو مدرسه به پایان می‌رسد و دانش‌آموزان می‌توانند در آن تحصیل کنند. همچنین شیوع ویروس کرونا نیز تا آن زمان مدیریت شده و شاهد حضور دانش‌آموزان در مدارس خواهیم بود.

هادی در رابطه با نقش آموزش و پرورش در ساخت این مدارس، تاکید کرد: نقشه‌های این مدارس توسط اداره کل نوسازی مدارس تهیه شد؛ البته بخشی از سختگیری‌هایی که برای مراحل اجرایی، می‌شود به نظر ضرورتی ندارد اما در ساخت مدرسه مکلف به انجام آن هستیم.

وی تصریح کرد: می‌توانستم در زمین خود باغ یا ویلا بسازم اما به دلیل نیازی که به ساخت مدرسه در این منطقه وجود دارد، تصمیم به ساخت مدرسه در این زمین گرفتم. زیربنای هر یک از این مدارس حدود ۹۰۰ متر مربع بوده و کل زمین هم دو هزار و ۴۰۰ متر مربع است.

لزوم کمک خیران به امر مدرسه‌سازی

این خیر مدرسه ساز گفت: شاید برخی تصور کنند استان اصفهان استانی برخوردار بوده اما این در حالی است که این استان نیازمندی‌های زیادی دارد. ساخت مدارس نیز یکی از این نیازها است، لازم است خیران نیز به مسئولان اعتماد کرده و در امر مدرسه سازی شرکت کنند.

هادی اضافه کرد: همانطور که گفته شد دین اسلام تاکید زیادی بر فراگیری علم دارد بنابراین فراهم سازی زمینه علم آموزی وظیفه شرعی و اخلاقی مسلمانان است، اگر بتوان بستر آموزشی علم را فراهم کرد از بسیاری از بزه‌ها و تبهکاری‌های جامعه کاسته خواهد شد؛ زیرا فردی که علم و آگاهی دارد این اعمال را انجام نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: امیدوارم در مدارسی که ساخته می‌شود بچه‌هایی تربیت شوند که از هر جهت نمونه باشند و دختران این مدرسه مسلمان واقعی تربیت شوند. همچنین به دروس اسلامی در این مدارس توجه شود. اگر ممکن باشد قصد دارم مدرسه قرآنی هم در این مکان ایجاد شود تا آموزش قرآن نیز در این منطقه ترویج یابد.

این خیر مدرسه‌ساز گفت: توفیق شرکت در مدرسه سازی لطف خداوند بوده است، امید است قدمی در راستای با سواد کردن مدیران آینده کشور برداشته باشم. بسیاری از خیران از کاستی‌هایی که در زمینه مدارس وجود دارد اطلاع ندارند، بنابراین نیاز است که در جلسات خیران این موضوعات بیان شود تا علاقه بیشتری برای حضور خیران ایجاد شود.

کد خبر 528412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.