داروی آنتی بادی شرکت آسترازنکا خطر مرگ را کاهش می‌دهد

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که داروی حاوی آنتی‌بادی ساخت شرکت آسترازنکا خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن را به میزان ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت آسترازنکا که واکسن کرونای آن نیز در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است، هفته گذشته از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) درخواست کرده است مجوز استفاده اضطراری از داروی AZD7442 را صادر کند، داده‌های مربوط به بررسی جنبه‌های گوناگون این دارو برای سازمان‌های ناظر دارویی در کشورهای دیگر جهان نیز ارسال شده است.

آزمایشات مربوط به داروی آنتی‌بادی شرکت آسترازنکا با نام AZD7442 در ۱۳ کشور جهان انجام شده است و ۹۰۰ شرکت کننده بزرگسال نیز در آن شرکت کردند که نیمی از آن‌ها داروی AZD7442 و نیمی دیگر دارونما دریافت کردند. ۹۰ درصد افراد شرکت کننده در این مطالعه در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ قرار داشتند و از هر ۱۰ نفر نیز یک نفر بالای ۶۵ سال بود.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌هد که این دارو خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن را در میان بیماران بستری نشده که برای هفت روز یا کمتر علائم بیماری را تجربه کرده‌اند تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. محققان معتقد هستند که این نوع داروی تولید شده برای افرادی مناسب است که در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند، اما واجد شرایط دریافت واکسن کرونا نیستند.

نحوه عملکرد این دارو متفاوت از واکسن‌های تولید شده است، به طوری که داروی AZD7442 حاوی آنتی‌بادی ساخته شده در آزمایشگاه است و برای ماه‌ها در بدن باقی می‌ماند و در صورت بروز عفونت کرونا آن را مهار می‌کند. در حالی که اثربخشی واکسن‌های کرونا به این موضوع بستگی دارد که آیا سیستم ایمنی بدن فرد به اندازه کافی سالم است که بتواند آنتی‌بادی مورد نظر برای مقابله با ویروس کرونا را تولید کند یا خیر؟

داروی AZD7442 حاوی دو آنتی‌بادی مختلف است که از خون افرادی به دست آمده است که پیش از این به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند. شرکت سازنده اعلام کرده است که این اولین دارو در نوع خود است که موفق شده است در مراحل آزمایشگاهی در پیشگیری و درمان بیماری کووید -۱۹ مؤثر واقع شود.

کد خبر 528333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.