ورود ۱۰۰ دستگاه تاکسی جدید به ناوگان تاکسیرانی

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: با اختصاص ۷۰ سهم برای خرید تاکسی از طرف اتحادیه تاکسیرانی به شهر قم و ثبت‌نام ۳۰ متقاضی به‌صورت آزاد تا پایان سال ۱۰۰ دستگاه تاکسی نو وارد ناوگان تاکسیرانی می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی نیک نوسازی ناوگان تاکسیرانی را یکی از برنامه‌های پر چالش شهرداری‌ها دانست و اظهار کرد: متأسفانه افزایش قیمت خودرو در چند سال گذشته، نوسازی ناوگان تاکسیرانی را با چالش‌های زیادی روبه‌رو کرده است.

وی با اشاره به برنامه شهرداری قم برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی در سال ۱۴۰۰، افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام‌شده توانسته‌ایم نوسازی تاکسی‌ها را از امسال کلید زده و تسهیلات بانکی برای خرید تاکسی جدید فراهم کنیم.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم، قیمت تاکسی پژو را بیش از ۱۲۷ میلیون تومان اعلام و خاطرنشان کرد: قیمت تاکسی سمند نیز ۱۴۰ میلیون تومان بوده که تمام تاکسی‌هایی که عمر بیش از هشت سال دارند باید برای نوسازی تاکسی خود اقدام کنند.

نیک از اختصاص وام ۵۰ میلیون تومانی برای خرید تاکسی خبر داد و تصریح کرد: اتحادیه تاکسیرانی ۷۰ سهم به شهر قم اختصاص داده که در حال انجام روند اداری و معرفی متقاضیان به بانک برای دریافت تسهیلات هستیم.

وی تعداد افراد معرفی‌شده به بانک را برای دریافت تسهیلات در شش ماه نخست سال ۵۰ نفر دانست و گفت: تا امروز تعداد ۵۰ نفر به بانک معرفی‌شده‌اند و تا پایان سال نیز ۲۰ متقاضی دیگر برای دریافت وام به بانک معرفی خواهند شد.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم قیمت بالا و تسهیلات بانکی محدود را عامل استقبال نکردن تاکسی‌داران از نوسازی دانست و ادامه داد: بیش از دو هزار و ۷۰۰ تاکسی فرسوده و یا در معرض فرسودگی در شهر وجود دارند که متأسفانه به علت افزایش قیمت خودرو امکان نوسازی آن وجود ندارد.

نیک تاکید کرد: در سال‌های گذشته نوسازی یک هزار و ۵۰۰ خودرو در سال نیز انجام‌شده بود که با افزایش قیمت خودرو و بسته شدن سایت نوسازی برنامه نوسازی تا مدت‌ها متوقف شد.

وی تعداد نهایی تاکسی‌های خریداری‌شده تا پایان سال را ۱۰۰ دستگاه دانست و گفت: ۳۰ ثبت‌نام نیز به‌صورت آزاد انجام‌شده که درنهایت تا پایان سال ۱۰۰ دستگاه تاکسی جدید وارد ناوگان تاکسیرانی در قم می‌شود.

کد خبر 528304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.