ایران - کره جنوبی/ الکلاسیکو به وقت تهران!

تیم ملی کشورمان عصر امروز (سه شنبه) در ورزشگاه آزادی، میزبان رقیب سنتی خود یعنی کره جنوبی است. این دیدار علیرغم حساسیت های جدولی، همواره نکات ویژه ای داشته تا آنجا که به آن لقب "الکلاسیکو آسیا" را داده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بدون شک حساس‌ترین نبرد شاگردان دراگان اسکوچیج امروز رقم می‌خورد؛ تقابل با کره جنوبی و ستارگانش برای تعیین صدرنشین و شاید فاصله گرفتن با سایر رقبا. خیلی‌ها معتقدند عیار کار سرمربی کروات تیم ملی با این مسابقه مشخص خواهد شد. آن سوی میدان هم شاگردان بنتو اگر چه به خوبی می‌دانند چه کار سختی در استادیوم آزادی پیش رو دارند اما با تمام قوا برای طلسم شکنی و کسب امتیاز در خاک ایران پا به این دیدار می‌گذارند.

اسکو به دنبال تاریخ سازی

روزهای تیره و تار تیم ملی در مرحله نخست مقدماتی جام جهانی، خیلی زود با تغییر در نیمکت از بین رفت تا حالا ایران نه تنها صدرنشین بلامنازع گروه A باشد، بلکه توانسته باشد به رکورد فوق العاده ۱۰ برد پیاپی با دراگان اسکوچیچ برسد. البته نباید از نقش کلیدی ستارگان و لژیونرهای تیم ملی که اغلب شأن در این روزها در اوج آمادگی در تیم‌های باشگاهی خود قرار دارند، غافل شد.

نگاهی به جدول نشان می‌دهد که تیم ملی با برد در مسابقه حساس امشب، چه گام بلندی برای حضور در جام جهانی قطر بر خواهد داشت. فاصله دو امتیازی با کره جنوبی اگر چه انگیزه خوبی هم به تیم میهمان خواهد داد اما می‌تواند فرصت خاصی برای اسکو و شاگردانش باشد چرا که این احتمال وجود دارد که با حفظ این روند، تیم ملی زودترین صعود تاریخ خود به جام جهانی را تجربه کند.

کره معمولی اما همچنان خطرناک!

کره‌ای ها که چند سالی است با سپردن هدایت شأن به بنتو، روندی نسبتاً متعادل اما تقریباً معمولی را داشته‌اند، انتخابی جام جهانی را هم با توقف مقابل عراق شروع کردند. آنها دو دیدار بعدی خود برابر لبنان و سوریه را با برد میلی متری پشت سر گذاشتند تا چندان رقیب آماده‌ای به نظر نرسند. البته هیچ گاه نمی‌توان کره را حریفی دست و پا بسته در نظر گرفت اما به دور از تعصب، ایران دست بالاتر را در نبرد حساس امشب دارد.

کره، ناکام مطلق دوئل‌های اخیر با یوزها

در سال‌های اخیر کره جنوبی ناکامی مطلق مقابل یوزه‌ای ایرانی بوده است. حدود ۹ سال از آخرین برد آنها مقابل ایران می‌گذرد و علیرغم آنکه بارها در چند سال گذشته با ایران پیکار کرده‌اند اما اغلب نتیجه‌ای جز شکست به دست نیاورده‌اند.

نکته حائز اهمیت دیگر این است که کره جنوبی هرگز موفق به شکست تیم ملی در خاک ایران نشده و تنها دو بار تور استادیوم آزادی را به نفع خود به لرزه درآورده است. آخرین گل کره‌ای ها در تهران به انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ و گلزنی پاک جی سونگ بر می‌گردد و حالا شاید سون بتوانند سومین گل تاریخ فوتبال کره در ورزشگاه آزادی را به ثبت رساند.

کد خبر 528268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.