شهرداری جونقان اعتبار برای انتقال پساب فاضلاب ندارد

شهردار شهر جونقان، گفت: انتقال پساب برای فضای سبز نیازمند اعتبارات و زمان بر است.

باقر مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تأمین آب فضای سبز از پساب فاضلاب به دلیل فاصله زیاد تصفیه خانه فاضلاب تا شهر، هزینه‌های انتقال بسیار بالایی دارد.

وی افزود: در طرح مطالعاتی که برای فضای سبز در برنامه شهرداری قرار دارد، تأمین آب از پساب هم مدنظر است که مشاور بررسی لازم را خواهد داشت. وضعیت شهر در زمینه آب بسیار بحرانی است در گذشته این شهر مشکل آب نداشت اما اکنون با تنش آب مواجه است.

شهردار جونقان برآورد هزینه تأسیسات و پمپ، انتقال تا مسیر مدنظر، تملک اراضی مسیر و انتخاب مسیر در طرح را از مواردی برشمرد که توسط مشاور برآورد خواهد شد و گفت: موافقت آب و فاضلاب شهری برای استفاده از پساب فاضلاب هم لازم است. این پروژه برای شهرداری جونقان که اعتبارات اندکی دارد بسیار سنگین و زمان‌بر است.

وی ادامه داد: همچنین نیازمند همکاری سایر متولیان از جمله سازمان شهرداری‌های کشور و استانداری برای اجرای این طرح هستیم. سال‌های گذشته سازمان شهرداری برای پروژه جداسازی آب شرب از فضای سبز، بعد از تأیید کارگروه مربوطه، اعتباراتی را به شهرداری‌ها در برخی شهرها اختصاص می‌داد، اگر این مهم در جونقان هم انجام شود، پروژه سریع‌تر پیش خواهد رفت. تاکید داریم این مهم رخ دهد زیرا فضای سبز جونقان شرایط بحرانی را سپری می‌کند لذا کمک سایر متولیان نیاز است.

مؤمنی با بیان اینکه برای سال آینده توسعه و افزایش سرانه فضای سبز را در برنامه داشتیم، تصریح کرد: جونقان، شهری با سرانه فضای سبز بسیار اندک است و خواسته مردم افزایش این فضا است لذا اگر آب تأمین نشود و خواسته عمومی برطرف نشود نارضایتی از شهرداری شکل می‌گیرد اما با این وصف، برنامه انتقال پساب با کندی مواجه خواهد شد. طبق پیش بینی کارشناسان سال آبی جاری بارش‌ها اندک است و شاید سال آینده به سختی بتوان آب فضای سبز را تأمین کرد.

کد خبر 528214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.