بیشترین جانباختگان تصادفات رانندگی افراد ۱۸ تا ۳۵ ساله هستند

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بیشترین کسانی که در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند، افراد ۱۸ تا ۳۵ ساله‌ هستند.

به گزارش ایمنا، سیدکمال هادیانفر اظهار کرد: سالانه حدود ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر در سوانح ترافیکی در کشور جان خود را از دست داده و زیان مالی ناشی از این حوادث، معادل هشت درصد از تولید ناخالص ملی است.

وی با بیان اینکه تصادفات از جدی‌ترین معضلات کشور است و ۱۶ تا ۱۷ هزار جانباختگان حوادث ترافیکی برای کشور زیبنده نیست، تصریح کرد: طبق آمارهای به دست آمده، بانوان بیشتر از آقایان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت و کمتر دچار سوانح ترافیکی می‌شوند. از سال ۸۴ در پلیس راهور به یک چالش جدی دست پیدا کردیم و آن این بود که اگر می‌خواهیم توسعه انضباط داشته باشیم باید از ظرفیت‌های اجتماعی بهره ببریم.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به نقش مادران و همسران در توسعه آموزش و فرهنگ، گفت: آمارها نشان می‌دهد که در تصادفات، ۶۵ درصد آقایان و فقط ۳۵ درصد خانم‌ها مقصر هستند و خانم‌ها بیشتر احتیاط کرده و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بانوان بیشتر از آقایان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت و کمتر دچار سوانح ترافیکی می‌شوند، افزود: بیشترین کسانی که در کشور در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند افراد ۱۸ تا ۳۵ سال و جامعه فعال کشور هستند.

هادیانفر در خصوص نقش سایر سازمان‌های مسئول در حوزه ترافیک، گفت: ۳۰ دستگاه در حوزه ترافیک مسئولیت دارند، اما تکالیفی که قانون به عهده آنها گذاشته را کسی مطالبه نمی‌کند و جایی پرسیده نمی‌شود که چه کار مؤثری در وظیفه‌ای که در بحث ترافیک به آنها محول شده انجام داده‌اند و نیاز است که جامعه در این خصوص مطالبه‌گری کند.

وی با اشاره به اینکه انضباط در هر کشور نشانه توسعه یافتگی است خاطرنشان کرد: یکی از با ارزش‌ترین کارها استفاده از خانم‌ها در حوزه انضباط ترافیکی و پیشگیری از تصادفات است.

منبع: مهر

کد خبر 528212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.