ماموریت موفق «جیمز باند» در گیشه سینما

قسمت جدید از مجموعه فیلم‌های «جیمز باند» در اکران افتتاحیه ۵۶ میلیون دلار فروش کرد و موفق شد بسیاری از مخاطبان هدف را برای اولین بار از زمان شیوع کرونا به سینماها بکشاند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، فیلم زمانی برای مردن نیست که بیست و پنجمین قسمت از مجموعه فیلم‌های جاسوسی جیمز باند است سرانجام پس از ماه‌ها تأخیر، روز جمعه (۱۶ مهر ۱۴۰۰) در سینماهای آمریکا اکران شد.

همزمان با آن که هالیوود به دنبال خروج از بحران کرونا است و سعی دارد تماشاچیان بزرگسال را به بازگشت به سالن‌های سینما ترغیب کند، جیمز باند مأموریت جدید خود را در گیشه آمریکای شمالی با فروش ۵۶ میلیون دلاری آغاز کرد و با پشت سر گذاشتن ونوم ۲ که هفته گذشته رکورد فروش افتتاحیه دوران پساکرونا را شکسته بود، بر صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های هفته تکیه زد.

پیش‌بینی شده بود فروش «زمانی برای مردن نیست» در سه روز اول اکران در آمریکای شمالی از مرز ۶۰ میلیون دلار عبور کند، اما این اتفاق نیفتاد. فروش پایین‌تر از انتظار این فیلم در دورانی که استودیوهای فیلمسازی پس از تأخیرات کرونایی کار اکران فیلم‌های مهم خود را آغاز کرده‌اند، بار دیگر چالش‌های موجود بر سر راه احیای گیشه را برجسته کرد. فیلم «زمانی برای مردن نیست» سه بار به دلیل شیوع کرونا از فهرست اکران خارج شد.

اگرچه فیلم‌های ابرقهرمانی چون «ونوم» روی استقبال تماشاگران جوان‌تر حساب می‌کنند، مجموعه فیلم‌های جیمز باند معمولاً از طرف سینمادوستان بالای ۳۵ سال مورد استقبال قرار می‌گیرند، گروه سنی‌ای که این روزها به دلیل احتیاط و ترس ناشی از شیوع گونه دلتای ویروس کرونا تمایلی چندانی برای بازگشت به سینماها ندارد. حدود ۶۴ درصد از افرادی که در اکران افتتاحیه به تماشای جیمز باند جدید نشستند، مرد بودند و ۵۷ درصد آنها بالای ۳۵ سال سن داشتند. در مقام مقایسه، تنها ۹ درصد از تماشاچیان «ونوم: بگذار کارنیج بیاید» در جریان اکران افتتاحیه این فیلم ابرقهرمانی بالای ۴۵ سال داشتند. همچنین به استناد مطالعه‌ای که توسط استودیو ام. جی. ام انجام شد، بیش از ۲۵ درصد تماشاچیان «زمانی برای مردن نیست» از زمان شیوع کرونا برای اولین بار به سینماها آمده بودند.

فیلم زمانی برای مردن نیست به کارگردانی کری فوکوناگا و بازی چهره‌هایی چون دنیل کریگ، لیا سیدو، بن ویشاو، نائومی هریس، رالف فینس، کریستف والتز، رامی مالک، آنا د آرماس و لاشانا لینچ با بودجه ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلاری ساخته شده و با دو ساعت و چهل و سه دقیقه زمان پخش طولانی‌ترین فیلم در مجموعه جیمز باند است. این فیلم در آمریکا در ۴ هزار و ۴۰۷ سالن سینما اکران شد و بزرگترین اکران برای مجموعه جیمز باند را رقم زد.

فیلم‌های مجموعه جیمز معمولاً در گیشه بین‌المللی مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرند؛ «زمانی برای مردن نیست» این آخر هفته در گیشه بین‌الملل- به جز چین- ۸۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار دیگر فروش کرد و مجموع فروش خود در این بخش را به ۳۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار رساند. این فیلم ۲۹ اکتبر (۷ آبان ۱۴۰۰) در چین که بزرگترین بازار سینمایی جهان است، اکران خواهد شد.

این هفته پس از «زمانی برای مردن نیست»، قسمت دوم از فیلم «ونوم» با افتی ۶۵ درصدی نسبت به فروش افتتاحیه، مجموع فروش ۱۰ روزه خود را به ۱۴۱ میلیون و ۷۰۰ دلار رساند و در جایگاه دوم فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته قرار گرفت.

فیلم «شانگ چی و افسانه ده حلقه» از دیزنی و «مارول» این هفته از مرز ۴۰۰ میلیون دلار فروش در جهان گذشت؛ این فیلم تاکنون ۲۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در آمریکا فروش کرده و ۱۸۹ میلیون و ۱۰۰ دلار در دیگر بازارهای جهانی.

فروش بین المللی فیلم «تل ماسه» که چند هفته پیش از اکران در آمریکا در سینماهای جهان روی پرده رفت نیز این هفته از ۱۰۰ میلیون دلار عبور کرد.

در گیشه آمریکای شمالی انیمیشن خانواده «آدامز ۲» با ۱۰ میلیون فروش در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های پس از «ونوم» سوم شد و «شانگ چی» و «همه قدیسان نیوآرک» به ترتیب با ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار و ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در جایگاه چهارم و پنجم این فهرست قرار گرفتند.

منبع: ایرنا

کد خبر 528129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.