تاثیر واکسن کرونا بر گونه دلتا

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن کرونا خطر ابتلا به گونه دلتا ویروس کرونا را در میان افراد بین ۵۰ تا ۷۵ سال ۹۲ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر واکسن کرونا بر کاهش خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف ۲۲ میلیون فرد بالای ۵۰ سال را مورد ارزیابی قرار دادند. نیمی از افراد شرکت کننده در مطالعه واکسن کرونا را دریافت کرده بودند، در حالی که نیمی دیگر از افراد واکسینه نشده بودند.

محققان ۱۱ میلیون فرد واکسینه شده را به ۱۱ میلیون نفر که واکسن کرونا را دریافت نکردند، مورد مقایسه قرار دادند و عوامل تأثیرگذار مانند سن و جنسیت را نیز در نظر گرفتند. افراد شرکت کننده در مطالعه به مدت پنج ماه مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن کرونا خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ را تا ۹۰ درصد کاهش می‌دهد.

به گفته پژوهشگران، واکسن کرونا در برابر گونه دلتا نیز مؤثر است، به طوری که افراد ۷۵ سال به بالا که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند ۸۴ درصد کمتر از دیگران به گونه دلتا ویروس کرونا آلوده شده‌اند، در حالی که این تأثیرگذاری برای افراد بین ۵۰ تا ۷۵ سال ۹۲ درصد گزارش شده است. افراد شرکت کننده در این مطالعه واکسن‌های فایزر، مدرنا و آسترازنکا را دریافت کرده‌اند و واکسن‌های دیگر در این پژوهش مورد ارزیابی قرار نگرفته است؛ بنابراین لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

کد خبر 528044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.