زیرساخت‌های گمرک دوغارون در مقابل آتش سوزی تقویت شود

رییس آتش نشانی شهر مرزی تایباد گفت: زیرساخت‌های موجود در گمرک مرزی دوغارون این شهرستان با قدمت ۱۰۰ ساله و همجوار با کشور افغانستان توان مقابله با حوادث احتمالی به ویژه آتش سوزی را ندارد از این رو باید با همت دستگاه‌های متولی بهسازی و تقویت شود.

به گزارش ایمنا، آتشپاد سید علی حسینی اظهار کرد: با توجه به اینکه تردد بیشتر ناوگان حمل و نقل در گذرگاه رسمی دوغارون در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، بازارچه مرزی، پایانه مرزی دوغارون، پارکینگ شهرداری و پارکینگ بخش خصوصی صورت می‌گیرد و کالاهای حمل شده از نوع سوخت و انواع فرآورده‌های نفتی است در صورت بروز حوادثی چون آتش سوزی، تجهیزات و امکانات موجود در این منطقه توان مقابله با آن را ندارند.

وی افزود: در روزهای معمول روزانه افزون بر ۳۵۰ دستگاه انواع کامیون‌های ترانزیتی و در بخش حمل و نقل مسافری بیش از سه هزار و ۵۰۰ مسافر در این معبر رسمی تردد می‌کنند که نیاز است مسؤولان استانی و کشوری برای به حداقل رساندن خطرات و حوادث احتمالی در مرز دوغارون تدابیر ویژه ای را اعمال کنند.

رئیس آتش نشانی تایباد به جایگاه پایانه صادراتی گاز در این منطقه مرزی اشاره و خاطرنشان کرد: پایانه صادرات گاز به کشور افغانستان مستقر در این مرز زمینی یکی از مجهزترین کانون‌های صادرات گاز به سمت افغانستان است که با توجه به ظرفیت تخلیه و بارگیری انواع گاز مایع در این محل باید تجهیزات و امکانات موجود در آن در راستای کاهش حوادث احتمالی تقویت و به روز رسانی شود.

حسینی ادامه داد: به رغم اینکه در ارگان‌ها و نهادهای فعال در گمرک دوغارون تجهیزات حداقلی برای خاموش کردن آتش فعال است ولی در برخی از مواقع و با توجه به عمق حوادث احتمالی توانایی کنترل حوادث در این مرز وجود ندارد.

وی به بروز برخی از حوادث جاده‌ای در جاده تایباد به دوغارون اشاره و اضافه کرد: تردد انواع کامیون حامل کالا، سوخت و مسافر در جاده تایباد به دوغارون همواره حوادث جاده‌ای را رقم زده که باعث کشته و یا زخمی شدن افراد می‌شود که در صورت وجود امکانات لازم می‌توان این خسارتهای جانی را کاهش داد.

رئیس آتش نشانی تایباد به احداث ایستگاه آتش نشانی مستقل در این گذرگاه زمینی اشاره و تصریح کرد: حداقل ۲ دستگاه ماشین اطفای حریق و تجهیزات ایمنی برای گمرک مرزی دوغارون لازم است که در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای کمک کار هم باشند.

حسینی تاکید کرد: طی چند سال گذشته بافت مسکونی شهر تایباد نیز گسترش یافته و آتش نشانی این شهر تا شعاع ۲۵ کیلومتری حوادث احتمالی را پوشش می‌دهد از این رو راه‌اندازی یک ایستگاه آتش نشانی مستقل با چهار دستگاه خودروی آتش نشانی، نیروهای ماهر و تجهیزات لازم در شهر تایباد یکی از ضروریات است که تاکنون در این باره اقدامی از سوی دستگاه‌های متولی انجام نشده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 527980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.