رشد ۸۶ درصدی امحای کالای غیرقابل مصرف در سال جاری

معاون سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: در نیمه نخست سال جاری بیش از هزار میلیارد ریال کالای غیربهداشتی و غیرقابل مصرف توسط این سازمان از چرخه مصرف خارج شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، "سید حسین میرمعینی" درباره میزان کالاهای منهدم شده طی نیمه نخست سال جاری اظهار کرد: حجم کالاهای انهدامی طی دوره مذکور تقریباً دو برابر مدت مشابه سال گذشته و بیش از یک هزار میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: طی شش ماهه نخست سال جاری، در راستای وظایف حاکمیتی، مبارزه با قاچاق کالا، صیانت از سلامت و بهداشت جامعه و همچنین حمایت از تولیدکنندگان داخلی معادل هزار میلیارد و ۲۵۲ میلیون ریال کالای غیربهداشتی و غیرقابل مصرف توسط سازمان اموال تملیکی از چرخه مصرف خارج شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۶ درصد رشد داشته است.

معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول ادامه داد: ازجمله کالاهای امحا شده می‌توان به کالاهای فاسدشدنی، البسه مستعمل، انواع لوازم آرایشی بهداشتی غیر استاندارد، مواد خوراکی و آشامیدنی فاسد، انواع دخانیات و داروهای فاقد مجوز بهداشت اشاره کرد. این کالاها توسط مدیریت‌های اموال تملیکی سراسر کشور و با حضور نمایندگانی از مراجع صلاحیت‌دار، منهدم شده است.

میرمعینی تصریح کرد: طی دوره مذکور بیش از ۲۵ هزار پرونده مربوط به کالاهای قاچاق و متروکه با صدور رأی از سوی محاکم قضائی در قالب استرداد، فروش، اعاده و یا انهدام تعیین تکلیف شد که سهم پرونده‌های انهدامی ۲۷ درصد، یعنی معادل ۶ هزار و ۹۶۴ فقره پرونده بود.

کد خبر 527893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.