رویکردهای فرهنگی اجتماعی در اصلاح بودجه شهرداری اصفهان به‌کار گرفته شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دقت کارشناسی لازم و انجام روال قانونی مربوط به ردیف‌های بودجه باید در فرایند اصلاح بودجه مجدانه پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز (یکشنبه) در سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم توجه به رویکردهای فرهنگی اجتماعی در فرایند اصلاح بودجه اظهار کرد: توجه به ردیف‌های محلات کم‌برخوردار باید بیش از گذشته اتفاق افتاده و شایسته نیست مبالغی از ردیف‌های این مناطق به مناطق برخوردار منتقل شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی در مقابل چند مورد از این قبیل جابه‌جایی‌ها مخالفت کرده و امیدواریم این رویه در تمام کمیسیون‌ها رقم بخورد تا شاهد بودجه متوازن باشیم، افزود: دقت کارشناسی لازم و انجام روال قانونی مربوط به ردیف‌های بودجه باید در فرایند اصلاح بودجه مجدانه پیگیری شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: لوایحی که از سوی شهرداری به شورای شهر ارائه می‌شود باید دقیق و با مستندات صحیح و به دور از اشکالات فنی باشد تا در کمیسیون‌ها و صحن شورا قابلیت پیگیری بیشتری داشته باشد بدین سبب درخواست می‌کنم در ارسال لوایح دقت بیشتری شود.

وی با اشاره به بی‌پاسخ ماندن سوالات و تذکرات اعضای شورای شهر در جلسات گذشته، گفت: امیدواریم شهردار اصفهان بعد از فراغت از انتصابات در شهرداری، سازوکار ارتباط با شورا را تکمیل کند.

پیشنهاد تشکیل مجمع هم‌اندیشی امور جوانان در اصفهان

صالحی به انتصاب معاون ساماندهی امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان اشاره و خاطرنشان کرد: حضور فردی نخبه و دلسوز در این سمت این امید را زنده می‌کند که امور جوانان بعد از سال‌ها از حاشیه به متن وزارتخانه بیاید.

وی خاطرنشان کرد: غفلت از امور جوانان زیر سایه عنوان وزارتخانه ما را در شرایطی قرار داده که چنین ظرفیت پیش‌برنده‌ای را بسان طفیلی سرباری نگریسته و حالا وقت آن رسیده تا دوباره شور و شعور جوانی و میدانداری سرمایه‌های ارزشمند استان و کشور برای طلیعه روزهای پرشکوه از سر گرفته شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان پیشنهاد داد که مجمعی برای هم‌اندیشی و امور مربوط به جوانان در استان اصفهان تشکیل شود تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود عقب ماندگی در این حوزه جبران شود.

هزینه‌کرد جشنواره فیلم کودک شفاف شود

وی با بیان اینکه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان با یاد شهید علی لندی عجین شده است، ادامه داد: شور و نشاط این جشنواره به دل محلات شهر آمده و اکران فیلم برای کودکان کار، کودکان مناطق کم برخوردار و آن‌هایی که آرزو یک روز حضور در سینما را داشتند، محقق شده است.

صالحی اضافه کرد: این جشنواره باید مسیر پوست اندازی خود را به دلیل تفاوت زیست بوم‌های فرهنگی و تحول زیست دیجیتال کودکان و نوجوانان و تفاوت ذائقه هنرمندان آغاز کرده، هزینه فایده شفاف و آورده‌های روشن برای اصفهان داشته، در دسترس همه کودکان، نوجوانان و هنرمندان نصف جهان بوده و محملی برای معرفی فرهنگ و تمدن اصیل اصفهان باشد.

وی از شهردار اصفهان درخواست کرد که بدون فاصله و پس از اختتامیه جشنواره فرایند هم‌اندیشی با نخبگان، هنرمندان و صاحب نظران مرتبط با جشنواره آغاز و برای استقرار دبیرخانه در راستای تحقق چشم‌اندازهای ترسیمی آن تلاش شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است هزینه‌کرد جشنواره به تقسیم سهم شهرداری و بنیاد سینمایی به اطلاع عموم مردم رسانده شده و در تلاش باشیم که هزینه‌ها با نگاه ارتقای وضعیت اجتماعی به سرمایه اجتماعی ارزشمند برای اصفهان تبدیل شود.

کد خبر 527802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.