آیت الله سیستانی حمله تروریستی به مسجد قندوز را محکوم کرد

آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق شنبه شب در پیامی حادثه دلخراش و تروریستی انفجار مسجد قندوز که در آن چند نفر شهید و زخمی شدند، محکوم کرده‌است.

به گزارش ایمنا از تارنمای اینترنتی دفتر آیت الله سیستانی، در این پیام آمده است: با دلی آکنده از درد و اندوه ضمن محکوم کردن جنایت دیروز مسجد مؤمنین قندوز، شهادت و زخمی شدن ده‌ها تن از نمازگزاران بی گناه این مسجد را به شما عزیزان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای خانواده‌های داغدار صبر و اجر و برای مصدومان شفای عاجل را مسألت دارم.

آیت الله سیستانی همچنین ابراز تأسف کرد که کشورهای مسلمان و جامعه جهانی ملت بی‌پناه افغانستان را تنها گذاشته و عملاً اجازه داده اند شمار بیشتری از مؤمنین بی‌گناه این کشور هدف حملات جنایت‌کارانه گروه‌های افراطی و بی رحم قرار گیرند.

در ادامه پیام آیت الله سیستانی آمده است: در این شرایط دشوار از شما عزیزان دعوت می‌کنیم با اتحاد و همبستگی ملی را بیش از پیش رعایت کرده و در جهت حمایت از غیر نظامیان در مقابل ظلم و جنایت گروه‌های تروریستی چاره‌ای بیندیشید و برای جلوگیری از تکرار اینچنین فاجعه‌ای در مساجد و اجتماعات عمومی اقدامات مناسبی را در نظر بگیرید.

وی در پایان برای ملت بزرگ افغانستان، دوام عزت و سربلندی را از خداوند خواستار شد.

کد خبر 527710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.