برگزاری جشنواره کودک در اصفهان به رشد محصولات فرهنگی می‌انجامد

یک بازیگر سینما گفت: برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان به رشد محصولات فرهنگی در دیگر استان‌ها کمک می‌کند، اصفهان همیشه در زمینه فرهنگی طلایه‌دار بوده و این امر می‌تواند در استان‌های کشور دنبال شود، با این اقدام شاهد ارتقای سطح کیفی سینماها خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مونا فرجاد، پیش از نشست خبری فیلم «پسران دریا» در جمع خبرنگاران گفت: این فیلم در دو اپیزود در شمال و جنوب کشور ساخته شده است. من در اپیزود دوم که نوشته افشین هاشمی است نقش زن محلی جنوبی را بازی می‌کنم، قهرمان این فیلم در هر دو قصه دو پسر نوجوان هستند که روایت عاشقانه پاکی را به نمایش می‌گذارند.

وی در خصوص جشنواره فیلم کودک و نوجوان، افزود: اقبال جشنواره کودک به برگزاری باشکوه این جشنواره بستگی دارد، جشنواره فیلم کودک نیازمند حمایت دولتی است. در دوران کنونی که شاهد بهبود وضعیت ناشی از شیوع کرونا هستیم، فیلم‌های زیادی در ژانر سینمای بزرگسالان و اجتماعی در صف اکران هستند و در این بین آثار سینمای کودک نادیده گرفته می‌شود و نیاز به حمایت دارد. اگر حمایت دولتی از سازندگان فیلم‌های کودکان و نوجوانان نباشد این سینما بیش از گذشته رو به نزول می‌رود.

این بازیگر تاکید کرد: اگر بخواهیم اقدام فرهنگی، هنری و اجتماعی در جامعه داشته باشیم باید روی کودکان سرمایه‌گذاری کنیم و مسئولان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند، هر چقدر کودکان نسل جدید را با فضاهای سینما، تئاتر، فرهنگ و هنر عجین کنیم می‌توان به آینده سینما امیدوار بود، در سال‌های اخیر تولیدات سینمای کودک در کشور از نظر کیفیت یارای تقابل با تولیدات این حوزه در دهه ۱۳۶۰ را نداشته است.

فرجاد با اشاره به اینکه هزینه تولید فیلم هر روز در حال افزایش است، اضافه کرد: آثار قدیمی سینمای کودک هنوز بعد از سال‌ها در ذهن ما مانده است. در کنار ضعف در فیلم‌نامه و تولید، عدم فروش مناسب فیلم‌های کودک و نوجوان و در صف اکران نبودن آنها از جمله دلایلی است که کمتر بر روی تولید فیلم‌های حوزه کودک سرمایه‌گذاری می‌شود و در نتیجه آثار فاخر را کمتر می‌بینیم و سرمایه‌گذاران اطمینان کمتری برای تولید آثار در این حوزه دارند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان، افزود: برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان به رشد محصولات فرهنگی در دیگر استان‌ها کمک می‌کند، اصفهان همیشه در زمینه فرهنگی طلایه‌دار بوده و این امر می‌تواند در استان‌های کشور دنبال شود. با این اقدام شاهد ارتقای سطح کیفی سینماها و دیگر مراکز مرتبط خواهیم بود.

کد خبر 527663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.