ایجاد پروژه ای با ۲۰۰ شغل و درآمد ۱۰۰ میلیارد تومانی در شهر رفسنجان

شهردار رفسنجان گفت: پروژه ۲۵۰ میلیارد تومانی را کلید خواهیم زد که نتیجه آن ایجاد ۲۰۰ شغل و درآمد ۱۰۰ میلیارد تومان است که تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

به گزارش ایمنا، مجید کهنوجی با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی اظهار کرد: مجوز منطقه ویژه اقتصادی در سال ۹۰ اخذ و در سال ۹۳ زیرساخت‌های اولیه آن آماده و در مدت هفت سال ۱۰۰ سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی جذب شد که هشت سرمایه گذار خارجی هستند.

وی اضافه کرد: فعالیت ۳۰ سرمایه گذار به بهره برداری رسیده است و قریب به یک هزار شغل ایجاد و پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جذب شد. تا یک سال آینده ۲۰ کارخانه دیگر به بهره برداری می‌رسد و ۵۰۰ شغل در این منطقه ایجاد خواهد شد.

شهردار رفسنجان با اشاره به مسائل شهری گفت: در معماری و شهرسازی هویت ملاک است. با تاکید بر هویت اسلامی و ایرانی، در این رابطه تاکید بر محله محوری که تمام سرانه‌ها به طور متوازن در آن دیده خواهد شد. مسجد، پارک، اماکن ورزشی و مراکز خرید باعث می‌شود فردی که بخواهد کارش را انجام دهد احتیاج به وسیله نقلیه نداشته باشد و خروجی آن آرامش مردم خواهد بود در دستور کار است.

وی با بیان اینکه شورای چهارم بر زیرساخت، شورای پنجم بر زیباسازی و شورای ششم هم به بحث زیباسازی و هم بحث زیرساخت‌ها تاکید دارد، افزود: از زمانی که منتخب شورای ششم شدیم کارگروه اقتصادی تشکیل شد. با همت همکاران در شرکت ملی صنایع مس ایران به نتایج خوبی دست پیدا کردیم که اگر قوانین اجازه دهد معاونت اقتصادی شهرداری را ایجاد خواهیم کرد و تا پایان سال ۱۴۰۰ پروژه ۲۵۰ میلیارد تومانی با درآمدزایی ۱۰۰ میلیارد تومان در سال و اشتغالزایی برای ۲۰۰ نفر کلید خواهیم زد.

کهنوجی با بیان اینکه درآمد کنونی شهرداری تقریباً ۴۰۰ میلیارد تومان است و در حوزه تغییر کاربری و تفکیک ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد داریم، افزود: به مردم قول می‌دهیم درآمد ۲۰۰ میلیارد تومان را تا پایان دوره ششم با استفاده از ظرفیت‌های بنگاه‌های اقتصادی و شرکت صنایع مس ایران به یک هزار میلیارد تومان و ایجاد شغل را به هزار نفر برسانیم.

وی تاکید کرد: در تمامی حوزه شهرداری کارگروه‌های هنری، فرهنگی، معماری و شهرسازی، حقوقی با استفاده از ظرفیت‌های شهرستان، استان و ملی تشکیل می‌دهیم و کار را با مشورت پیش خواهیم برد.

شهردار رفسنجان با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله شهر رفسنجان توسط شورای اسلامی شهر، افزود: رسیدگی به شهرک‌های اطراف را در دستور کار داریم و بودجه‌هایی را برای این شهرک‌ها در دستور کار داریم. فاضلاب شهری را حتی با توجه به اینکه در تعهد شهرداری نیست اما حاضریم کمک کنیم.

وی عنوان کرد: ایجاد بستر دوچرخه سواری و مکانی امن در خور بانوان، رسیدگی به شهرک‌های اطراف شهر از جمله شهرک یادگار امام، سپاه، ولایت و قدس و امام در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: حقوق و مزایای کارکنان شهرداری بسیار پایین است لذا آمادگی این را داریم که از درآمد پایدار برای رفاه و حال کارکنان استفاده کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 527646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.