جالب‌ترین محله جهان در دانمارک

هر سال مجله Time Out مطالعاتی را برای تعیین جالب‌ترین محله‌های جهان انجام می‌دهد؛ امسال روند انتخاب متفاوت‌تر از گذشته برگزار شد چرا که رتبه بندی ۲۰۲۱ تحت تأثیر اولویت‌هایی قرار گرفت که به علت شیوع کرونا اهمیت پیدا کرده بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با وجود قرنطینه جهانی، محدودیت‌های مرزی و قوانین سختگیرانه مربوط به کووید ۱۹، مردم اکنون بسیار بیشتر از قبل مشتاق حضور در اجتماع هستند. مردم در اغلب شهرهای جهان، به علت ترس از ابتلاء به کرونا، در خانه ماندن را به حضور در فضاهای عمومی ترجیح دادند؛ هرچند این اقدام سلامت جسمی افراد را تضمین می‌کرد اما تأثیراتی منفی بر سلامت روحی شهروندان داشت.

کارشناسان Time Out با اعمال نظرسنجی از ۲۷ هزار شهرنشین و بررسی ۴۹ محله از سراسر جهان و همچنین با در نظر گرفتن شاخص‌هایی نظیر فرهنگ، زندگی شبانه، غذا، نوشیدنی، تاب‌آوری و پایدار، نوربرو Nørrebro کپنهاگ را به عنوان جالب‌ترین محله جهان ۲۰۲۱ را انتخاب کردند.

جالب‌ترین محله جهان در دانمارک

این منطقه، محله‌ای چند فرهنگی، متنوع و محبوب دوستداران فرهنگ و هنر است. نوربرو دارای تعداد زیادی نانوایی، کافی شاپ‌های جذاب و رستوران‌های شناخته‌شده جهانی است. علاوه بر این، نوربررو محل گورستان Assistens است که قبور شخصیت‌های برجسته‌ای مانند هانس کریستین اندرسون در آن یافت می‌شود.

در سال ۲۰۲۱، محله تعهد خود را به پایداری شهر با ابتکاری اجتماعی به نمایش گذاشت؛ یکشنبه بدون خودرو. در این روز، ساکنان نوربرو خودروهای خود را به خیابان نمی‌آورند تا محله به بازاری قدیمی تبدیل شود و فضا برای برگزاری رویدادهای فرهنگی فراهم بیاید. تمام شهروندان در این روز، به پیاده‌روی و گفتگو با یکدیگر می‌پردازند.

دو محله دیگر در ویلنیوس لیتوانی و بوداپست مجارستان نیز به علت داشتن جاذبه‌های ظاهری و تنوع فرهنگی منطقه به عنوان محله برتر معرفی شدند.

جالب‌ترین محله جهان در دانمارک

کد خبر 527618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.