روزانه ۳۵ تا ۴۰ تن زباله در شهر فومن تولید می‌شود

سرپرست شهرداری فومن گفت: روزانه به طور میانگین ۳۵ تا ۴۰ تن زباله در این شهر تولید می شود.

حسن گلی چیرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: روزانه به طور میانگین ۳۵ تا ۴۰ تن زباله در این شهر تولید می‌شود که این مقدار در زمان حضور مسافران تا ۴۵ تن افزایش می‌یابد. زباله‌های تولیدی برای تفکیک و تبدیل به کمپوست به کارخانه کود آلی واقع در جاده لاکان رشت منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: در دو ماه گذشته که مسئولیت سرپرستی شهرداری این شهر را بر عهده گرفته‌ام تعهدات پرداخت ماهانه بیش از ۹۰۰ میلیون ریال به شرکت کود آلی انجام شده است، اما چندین ماه از بدهی‌های دوره‌های گذشته باقی مانده که در آینده باید تسویه شود.

سرپرست شهرداری فومن با بیان اینکه در این مدت شیفت کاری نیروی خدمات شهری و تعداد رانندگان خودروهای جمع‌آوری و حمل پسماند را افزایش داده‌ایم، ادامه داد: شهرداری فومن برای حمل زباله، دو دستگاه خودرو ایسوزو، یک دستگاه خاور، یک دستگاه پرس و دو دستگاه نیسان در اختیار دارد که یک خودرو نیز پس از تعمیر به ناوگان حمل زباله شهرداری اضافه شده است.

وی با بیان اینکه لکه‌گیری آسفالت تعدادی از معابر شهر فومن از دوره پنجم شورای اسلامی شهر باقی مانده بود که طی این مدت انجام شده است، افزود: در حال حاضر زیرسازی خیابان شهدا انجام شده است و در ادامه نیز قسمتی از خیابان‌های شهدا و علامه طباطبایی آسفالت می‌شود.

سرپرست شهرداری فومن با بیان اینکه طی این مدت روشنایی خیابان‌های کاشانی، امام خمینی (ره) و بلوار خرمشهر با هماهنگی اداره برق و با استفاده از منابع داخلی شهرداری تقویت شده و در میدان شیون فومنی نیز نورافکن نصب شده است، خاطرنشان کرد: مجسمه‌های فومن از جاذبه‌های گردشگری این شهر مرمت شده و رنگ آمیزی مجسمه‌ها نیز توسط یکی از نقاشان خبره و بومی فومن در حال انجام است.

به گزارش ایمنا، شهر فومن با بیش از ۳۵ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 527616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.