۴ غایب بزرگ لیست نامزدهای دریافت توپ طلا را بشناسید+ عکس

لیست نامزدهای توپ طلا اعلام شد و نام چندبازیکن بزرگ در این لیست غایب است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، در حالی که ۳۰ نفر از بهترین بازیکنان جهان برای کسب معتبرترین جایزه انفرادی فوتبال می‌جنگند، تعدادی از بازیکنان هستند که از حضور در لیست مدنظر برای کسب عنوان توپ طلا جامانده‌اند.

تقریباً دو سال از اعطای آخرین توپ طلا می‌گذرد و سال گذشته نیز این مراسم لغو شد. اما اکنون به یک مراسم دیگر و اهدای یک توپ طلای دیگر به برترین بازیکن حال حاضر اروپا نزدیک شده‌ایم. لیست کوتاه ۳۰ نفره ای از نامزدهای کسب عنوان توپ طلا روز جمعه توسط فرانس فوتبال اعلام شد و لیونل مسی جدی‌ترین گزینه کسب توپ طلا برای هفتمین بار محسوب می‌شود.

از دیگر گزینه‌های جدی کسب این جایزه می‌توان به رابرت لواندوفسکی و جورجینیو اشاره کرد. همچنین روملو لوکاکو، کیلیان امباپه، انگولو کانته و کریستیانو رونالدو که پنج بار برنده شده نیز در لیست نامزدها حضور دارند. نکته جالب توجه، حضور چند تن از بازیکنان تیم ملی ایتالیا است که موفق شدند در یورو ۲۰۲۰ عنوان قهرمانی را کسب کنند.

اما کدام بازیکنان نتوانستند جایگاهی برای خودشان در این لیست پیدا کنند؟ چهار غایب بزرگ وجود دارند که عدم حضورشان در لیست نامزدها جای تعجب دارد.

چهار غایب بزرگ لیست نامزدهای دریافت توپ طلا را بشناسید + عکس

فدریکو کیه زا (یوونتوس، قرضی از فیورنتینا)

تقریباً شگفت‌انگیزترین بازیکنان ایتالیا در سال گذشته، موفق نشده است خود را در میان نامزدها قرار دهد. کیه زا هم برای تیم ملی ایتالیا و هم برای آتزوری عملکردی فوق‌العاده داشت و انتظار می‌رفت حتی در میان لیست ده بازیکن برتر سال قرار گیرد.

اگرچه مهاجم جوان در یورو ۲۰۲۰ از ابتدا در ترکیب اصلی روبرتو مانچینی حضور نداشت، اما در طول مسابقات راهی ترکیب اصلی تیم شد و گل‌های مهمی را نیز در مقابل تیم‌های اتریش و اسپانیا به ثمر رساند. عملکرد فوق‌العاده او در پیروزی در دیدار نهایی مقابل انگلستان نیز نام او را به عنوان یکی از برترین بازیکنان جوان جهان به سر زبان‌ها انداخت.

در شرایطی که بیانکونری در سری آ و لیگ قهرمانان شکست خوردند، کیه زا به عنوان بازیکن اصلی آنها در بازی‌های بزرگ ظاهر شد و اگرچه سه گل او مقابل پورتو برای جلوگیری از حذف یووه در یک شانزدهم نهایی اروپا کافی نبود، با این حال کیه زا کار خود را به نحو احسن انجام داد.

چهار غایب بزرگ لیست نامزدهای دریافت توپ طلا را بشناسید + عکس

یان اوبلاک (اتلتیکو مادرید)

شاید یکی دیگر از نکات عجیب لیست سال ۲۰۲۱، عدم حضور اوبلاک باشد. احتمالاً کارشناسان به دنبال قرارداد نام یک بازیکن از اتلیتکو در لیست بوده‌اند و به همین خاطر لوئیس سوارز را به اوبلاک ترجیح دادند. اگرچه سوارز پس از خروج جنجالی خود از بارسلونا، گل‌های مهم و زیادی را برای اتلتیکو به ثمر رساند، اما این اوبلاک بود که در شرایط حساس تفاوت‌ها را ایجاد کرد.

بازیکن ملی پوش اسلوونی پس از نمایش‌های فوق‌العاده‌اش، شامل دو پنالتی مهم مهار شده در هفته‌های پایانی رقابت‌های قهرمانی، به عنوان بازیکن سال لالیگا انتخاب شد. با این حال این ستاره احتمالاً به دلیل حضورش درون چارچوب نتوانست راهی به لیست نامزدهای توپ طلا پیدا کند.

چهار غایب بزرگ لیست نامزدهای دریافت توپ طلا را بشناسید + عکس

توماس مولر (بایرن مونیخ)

بی شک بایرن مونیخ با توماس مولر کارهای بزرگی انجام داد و نامزد نشدن مولر یک اتفاق عجیب است. همه هواداران بایرن مونیخ اذعان دارند که مولر یکی از ارکان اصلی رنسانس در تیمشان بوده و او یکی از برترین شماره ۱۰ های نسل خود محسوب می‌شود.

در لیست سی‌نفره اعلام شده هیچکس به اندازه توماس مولر موفق به ثبت پاس گل نشده است و او بی تردید یکی از دلایل موفقیت بی حد و حصر لواندوفسکی محسوب می‌شود. روزهای خوب لوا با حمایت‌های مولر رقم خورده اما این بازیکن حتی در لیست نامزدها نیز حضور ندارد.

چهار غایب بزرگ لیست نامزدهای دریافت توپ طلا را بشناسید + عکس

اشرف حکیمی (پاری سن ژرمن)

روملو لوکاکو، لائوتارو مارتینز و نیکولو بارلا سه نفر از اعضا تیم قهرمان اینتر بودند که به فهرست توپ طلا راه یافتند. در این میان کارشناسان فراموش کردند تا اشرف حکیمی را نیز به عنوان یکی از ارکان اصلی قهرمانی اینتر در سری آ وارد لیست کنند و این مدافع کناری از قافله جا ماند.

بازیکن ملی پوش مراکشی طی یک سال گذشته به عنوان بهترین مدافع کناری فوتبال جهان ظاهر شده است. با توجه به اینکه حکیمی تا نوامبر ۲۳ ساله خواهد شد، بدون شک خرید او توسط باشگاه متمول فرانسوی یکی از اقدامات بزرگ برای رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا محسوب می‌شود و قرار نگرفتن نام حکیمی در لیست نامزدهای توپ طلا، چیزی از ارزش‌های این بازیکن کم نمی‌کند.

کد خبر 527584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.