رئیس جمهور: فرآیندهای پیچیده اداری را باید تغییر داد

رئیس جمهور گفت: امروزه باید جریان تحول خواهی در کشور راه بیفتد و بسیاری از فرآیندهای پیچیده و بروکراسی‌های اداری تغییر کند که مهمترین پیش نیاز آن در گام نخست تغییر در نگرش‌ها است.

به گزارش ایمنا، سید ابراهیم رئیسی در نشست شورای اداری استان بوشهر در جریان ششمین سفر استانی دولت سیزدهم به استان بوشهر اظهار کرد: نظام اداری امروزه بیش از آنکه به حل کارها کمک کند به نوعی امورات مردم را پیچیده‌تر می‌کند.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد که در بستر گام دوم انقلاب کاری متفاوت و تحولی را آغاز و باید از این وضعیت موجود با قدرت و با روحیه جهادی، بسیجی و کار و تلاش بیشتر عبور کنیم.

رئیس جمهور تحول در حوزه مدیریت، فرآیندها و تحول نهادی یا سازمانی را سه اصل مهم برای عبور از مشکلات و چالش‌های موجود بویژه در نظام اداری دانست و گفت: اینکه مدیری و یا مسئولی در یک نهادی بگوید که چندین پیرو و نامه و مکاتبه انجام داده ام، برای حل مشکلات مردم و تسهیل در امور اجرایی کفایت نمی‌کند و البته این رویه حاکم به طور حتم باید تغییر کند.

رئیسی با ابراز نگرانی از وضع ناموزون و پیچیده نظام اداری و بروکراسی‌های طولانی و وقت گیر گفت: ما امروزه به شدت نیازمند مدیران تحول خواه و با نگرش "ما می‌توانیم" هستیم.

وی ادامه داد: بسیاری از بزرگان و افراد نام آور و نامدار در عرصه و صحنه‌های گوناگون مردان تحول خواه بودند که رئیسعلی دلواری یکی برجستگان آنها بوده است.

بیشترین تحول و پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های نظامی و دفاعی در دوران تحریم‌ها و تهدیدها انجام شده است

رئیس دولت سیزدهم یادآور شد: با وجود اینکه بیشترین تهدیدها و تحریم‌ها در عرصه‌های نظامی و دفاعی علیه کشورمان در سال‌های متمادی صورت گرفته، اما در عین حال بیشترین تحولات و پیشرفت‌های چشمگیر نیز در همین حوزه اتفاق افتاده است.

رئیس جمهور گفت: امروز باید کاری کنیم دشمن بهت زده شود؛ زیرا آنها پیشرفت ملت ایران و اینکه جوانان و مردمان ما نسبت به آینده امیدوار شوند، نمی‌خواهند، آنها به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه هستند و باید با هوشیاری و نگاه‌های تحول آفرین و تغییر رویکردها و نگرش‌ها این وضعیت را سامان داد.

استاندار بوشهر کالاهای اموال تملیکی و ملوانی را سامان دهد

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی مشکلات موجود در حوزه اموال تملیکی در مبادی ورودی و خروجی کالا و مسائل مربوط به ملوانان و مرزنشینان اشاره کرد و گفت: استاندار بوشهر باید در اسرع وقت و با تشکیل کارگروه‌های ویژه نسبت به رفع این چالش‌ها اقدام‌های اساسی انجام دهد.

وی گفت: استاندار بوشهر در مدت سه ماه آینده با تشکیل کمیته ویژه وضعیت اموال و کالاهای تملیکی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر را تعیین تکلیف کند.

رئیس جمهور همچنین موضوع ته‌لنجی و مشکلاتی که برای ملوانان و فعالان اقتصادی این حوزه ایجاد شده را یادآور شد و گفت: استاندار بوشهر باید در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف و ساماندهی این وضع تأسف بار و ناموزون پایان دهد.

وی یادآورشد: بودجه، برنامه ریزی، نیروی انسانی کارآمد و مدیریت قوی و جهادی جز الزامات تحول است.

رئیس جمهور خطاب به مسؤولان استان بوشهر گفت: همه ما و شما واقف هستیم که وضعیت در استان بوشهر نسبت به امکانات و ظرفیت‌های آن متناسب با هم نیست.

رئیسی یادآور شد: حتماً باید رشد و توسعه استان بوشهر بیش از آنچه که هست وجود داشته باشد تا چهره این استان با فقر و محرومیت عجین نباشد.

وی گفت: حتماً باید ظرفیت‌های استان بوشهر احیا شود تا این وضعیت موجب رنج مردم نباشد. مردم استان بوشهر باید تفاوت نوع مدیریت را در امور زندگی خود احساس کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 527461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.