زیردریایی آسیب دیده آمریکایی خود را به جزیره «گوآم» رساند

سرویس مطبوعاتی نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که زیردریایی هسته ای آسیب دیده این کشور به پایگاه آمریکا در «گوآم» رسیده است و تحقیقات درباره علت آسیب شروع خواهد شد.

به گزارش ایمنا، سخنگوی نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که زیردریایی آسیب دیده «یو اس اس کانکتیکات» امروز جمعه _۱۶ مهرماه_ خود را به پایگاه نیروی دریایی این کشور در جزیره «گوآم» واقع در منطقه «میکرونزی» در اقیانوس آرام رسانده است.

وی همچنین اعلام کرد که قسمت جلوی زیردریایی مذکور آسیب دیده است و «تحقیقات و ارزیابی کاملی» از این حادثه انجام خواهد شد.

سرویس مطبوعاتی ناوگان اقیانوس آرام آمریکا اعلام کرد: جراحات وارده به خدمه این زیردریایی جزئی بوده و پیشرانه هسته‌ای زیردریایی مذکور آسیب ندیده است.

کمی پیشتر نیز ژائو لیجیان در بیانیه ای اعلام کرد: پکن به شدت نگران حادثه زیردریایی هسته‌ای آمریکا است که در آب‌های بین المللی ایندوپاسیفیک رخ داده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین تاکید کرد که آمریکا و سایر کشورهای دخیل در این واقعه باید جزئیات مربوطه از جمله محل دقیق حادثه، هدف از این سفر و جزئیات آنچه زیر دریایی با آن برخورد کرده است را ارائه دهند.

گفتنی است؛ صبح امروز ارتش آمریکا اعلام کرده بود که یک زیردریایی هسته‌ای این کشور در منطقه ایندوپاسیفیک دچار حادثه شده است. این زیردریایی با جسمی سخت در زیر آب برخورد کرده، هرچند این حادثه منجر به جراحات مرگبار نشده است.

وقوع این حادثه همزمان با آن صورت می‌گیرد که واشنگتن از فعالیت‌های نظامی چین در نزدیکی جزیره تایوان ابراز نگرانی کرده است و تنش در روابط آمریکا و چین بویژه بر سر تایوان بالا گرفته است.

منبع: مهر
کد خبر 527399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.