کاهش ۲۰ درصدی تولید گوشت مرغ در خوانسار

مدیر شبکه دامپزشکی خوانسار گفت: در شش ماهه نخست امسال تولید گوشت مرغ ۲۰ درصد کاهش داشت که کمبود نقدینگی و نهاده‌های خوراک طیور و جوجه ریزی از دلایل کاهش تولید بود.

بهاالله خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با گرامیداشت روز دامپزشکی، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۰ واحد مرغداری در شهرستان خوانسار فعالیت دارد که ۷۷ واحد پرورش مرغ گوشتی و دو واحد پرورش بوقلمون و یک واحد مرغ تخم‌گذار است.

وی با بیان اینکه ۷۷ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۲۰۰ هزار جوجه‌ریزی در ماه است، افزود: در شش ماهه نخست امسال دو هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ تولید شده است که نسبت به مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است که کمبود نقدینگی و نهاده‌های خوراک طیور و کاهش جوجه‌ریزی از دلایل کاهش تولید بود.

مدیر شبکه دامپزشکی خوانسار افزود: مصرف روزانه مرغ شهرستان خوانسار ۲.۵ تن است و مازاد تولید به شهرهای همجوار صادر می‌شود.

خسروی در رابطه با اقدامات شبکه دامپزشکی خوانسار، گفت: طرح پایش و مراقبت به منظور جلوگیری از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تمام واحدهای مرغداری شهرستان اجرا و ۳۰ نمونه‌گیری برای تشخیص به اداره کل دامپزشکی استان فرستاده شده است.

وی افزود: در شش ماهه امسال تزریق واکسن ptr و طاعون نشخوار کنندگان کوچک در ۴۰ هزار رأس دام سبک، واکسن شاربن آبله در ۳۰ هزار دام سبک و واکسن تب مالت در هشت هزار رأس دام سبک انجام شد.

مدیر شبکه دامپزشکی خوانسار گفت: واکسن تب برفکی در هزار و ۵۰۰ رأس دام سنگین و واکسن لمپی اسکن در هزار و ۳۰۰ رأس دام سنگین تزریق شد.

خسروی با بیان اینکه امسال تست مشمشه در ۵۰ رأس اسب در مراکز نگهداری انجام شد، گفت: ۲۰۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه امسال ۴۵۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی مانند قصابی‌ها و رستوران‌ها و کبابی‌ها انجام شد که از ۱۰ مورد تخلف برای سه مورد پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

مدیر شبکه دامپزشکی خوانسار گفت: امسال در شهرستان مجوز کوچ برای ۷۰ هزار کلنی زنبور عسل صادر شده است.

خسروی متذکر شد: در شبکه دامپزشکی خوانسار با توجه به حجم بالای واکسیناسیون با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

کد خبر 527386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.