نمی‌پذیریم حتی یک وجب از خاک کشور از دست برود/آمریکا و ترکیه بروند

وزیر خارجه سوریه در سخنانی خواستار خروج نظامیان آمریکا و ترکیه از مناطق شمال و شمال شرق این کشور شد.

به گزارش ایمنا، فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با شبکه‌های " السوریه" و " الاخباریه السوریه" با اشاره به بهبود روابط دمشق و اردن، اظهار کرد: امیدواریم افق جدیدی برای روابط با برادران‌مان در اردن گشوده شود. ما همچنین امیدواریم و انتظار داریم که آغوش کشورهای عربی نه تنها به روی سوریه، بلکه به روی یکدیگر باز شود.

وی افزود: سوریه امیدوار است که اقدامات ملی عرب‌ها برای رویارویی با چالش‌های آینده تقویت شود.

وزیر خارجه سوریه درباره اخبار منتشر شده مبنی بر تغییر موضع غرب در قبال سوریه نیز تاکید کرد: نمی‌توان درباره تحول غرب در قبال سوریه صحبت کرد و باید آن را "شکست غرب" خواند. اقدامات سوریه در زمینه مقابله با تروریسم دلیل این تحول و تغییر است.

المقداد ادامه داد: دستاوردهای سوریه در زمینه نبرد علیه تروریسم منجر به تغییر جو سیاسی بین‌المللی در قبال سوریه شده است.

وزیر خارجه سوریه همچنین خاطرنشان کرد: عرصه بین‌المللی دیگر به آمریکا و اتحادیه اروپا اجازه اعمال سلطه تک قطبی را نمی‌دهد.

المقداد در بخش دیگری از اظهاراتش بر ضرورت خروج نظامیان اشغالگر آمریکا و ترکیه از مناطق شمال و شمال شرق سوریه تاکید کرد و گفت: اگر هدف ترکیه استعمار و "ترکی سازی" است؛ سخت دچار توهم است و در این مسیر مال، زمان و جان خود را از دست خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: سوریه نخواهد پذیرفت که یک وجب از خاکش از دست برود و مقابله با تروریسم تا زمان نابودی کامل آنچه در ادلب و در کانتون "الجزیره" وجود دارد، همچنان ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

کد خبر 527333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.