یزدانی دیگر به تیلور نمی‌بازد/وقتش رسیده سرمربی‌باشم

دارنده چهار مدال نقره و برنز کشتی آزاد جهان و المپیک، با بیان اینکه سال‌ها در تیم ملی به عنوان مربی شاگردی کرده است، گفت: دیگر وقتش است که به عنوان سرمربی در رده‌های پایه کار کنم.

به گزارش ایمنا، صادق گودرزی، درباره کسب عنوان سومی تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های جهانی نروژ که با کسب ۳ مدال طلا، ۳ نقره و یک برنز بدست آمد، اظهار کرد: نتایج خوبی بدست آمد و بچه‌ها مزد زحماتی را که کشیده بودند گرفتند. آقای درستکار هم در مدت کوتاهی که برای حضور در این رقابت‌ها فرصت داشت، در بحث روانی خیلی به بچه‌ها کمک کرد و ارتباط بسیار خوبی که با بچه‌ها داشت باعث شد کشتی‌گیران با انگیزه و روحیه بسیار خوبی روی تشک بیایند، طوری که برق پیروزی و میل به برتری در چشمانشان پیدا بود. حضور آقایان دبیر و سوریان در کنار تیم نیز خیلی کمک کرد تیم ملی به نتیجه خوبی برسد.

نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن، تصریح کرد: البته از سوی دیگر نمی‌توانیم زحمات کادر فنی گذشته را نادیده بگیریم. نفرات زیادی در گذشته زحمت کشیده‌اند تا این نفرات از رده‌های پایه به این نقطه برسند. حتماً بسترسازی خوبی در رده نوجوان طی سال‌های گذشته انجام شده که شاهد این نتایج هستیم. الان هم نباید فقط به این نفرات تکیه کنیم، برای اینکه کشتی ایران به جایگاه شایسته اش برسد و شاهد پشتوانه سازی باشیم چاره‌ای جز توجه به رده‌های نونهالان و نوجوانان و مربیان سازنده نداریم.

وی با اشاره به نمایش خوب حسن یزدانی، کامران قاسمپور و امیرحسین زارع و کسب مدال‌های طلای جهان، گفت: برد حسن یزدانی مقابل تیلور و کامران قاسمپو مقابل کاکس واقعاً باعث شادی مردم شد و مردم در این شرایط سخت اقتصادی و مشکلات کرونا با این پیروزی‌ها واقعاً شاد شدند و برای لحظاتی غم‌هایشان را فراموش کردند. وقتی مردم در این روزها ما گوش شکسته‌ها را می‌بینند و تبریک می‌گویند، واقعاً ما نیز از این افتخارآفرینی‌ها خوشحال می‌شویم.

گودرزی با تاکید بر اینکه موفقیت جوانانی مثل زارع باعث افزایش انگیزه دیگر جوانان ملی پوش مثل امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی، سرلک و … می‌شود، خاطرنشان کرد: زمان ما هم این اتفاق می‌افتاد و بین من با مهدی تقوی، رضا یزدانی، کمیل قاسمی و… نیز این رقابت وجود داشت و باعث کسب نتایج بهتر و رشد کشتی ایران می‌شد.

دارنده مدال‌های نقره جهان و المپیک، با تاکید دوباره بر لزوم توجه هر چه بیشتر به رده نوجوانان و شناسایی و حمایت چهره‌های با استعداد کشتی ایران تا رده بزرگسالان، گفت: ما واقعاً در رده نوجوانان نتوانستیم نتیجه خوبی در رقابت‌های جهانی بگیریم. باید این را بدانیم میراث علیرضا دبیر برای کشتی ایران الان مشخص نمی‌شود، میراث او زمانی مشخص می‌شود که بعد از پایان ریاستش ببینیم چه نفراتی جایگزین امثال نخودی، زارع یا دیگر چهره‌های جوان امروز شده‌اند. دبیر وقتی کارش به خوبی تمام می‌شود که ببینیم دیگر کشتی ایران متکی به یک یا دو مهره نیست و در هر وزن چند چهره آماده و مدعی داشته باشیم.

وی درباره پیروزی حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور و بازتاب گسترده این پیروزی در میان مردم و مسئولان ارشد کشور، گفت: حسن خیلی خوب کشتی گرفت و باتجربه کار کرد. او در المپیک هم در ثانیه‌های پایانی با بدشانسی شکست خورد اما این بار هم خودش برنامه ریزی بسیار خوبی در ۶ دقیقه مبارزه داشت و هم کادر فنی آنالیز خوبی از حریف داشت تا این طلسم شکسته شود. مطمئن باشید یزدانی از این به بعد دیگر به تیلور نمی‌بازد. به هر حال مردم منتظر این پیروزی بودند و خوشبختانه این بار به دست آمد و همه خوشحال شدند.

گودرزی که در فینال المپیک لندن مغلوب جردن باروز شد، با اشاره به شکست محمد نخودی مقابل جردن باروز، خاطرنشان کرد: نخودی هنوز خیلی جا برای کسب تجربه دارد. الان وقت بردن جردن باروز ۳۴ ساله با ۴ فرزند بود. او دیگر جردن باروز سال ۲۰۱۲ نبود. وقت آن بود نخودی به آب و آتش بزند و حداقل با فاصله کم به او ببازد تا در مسابقات بعدی امید به شکست او داشته باشد. نخودی باید خیلی بهتر و جنگنده‌تر مبارزه می‌کرد. او به عنوان یک کشتی گیر جوان ۲۰ ساله باید خیلی بهتر با یک کشتی گیر ۳۴ ساله مبارزه می‌کرد، نه اینکه تسلیم مطلق او باشد.

دارنده مدال‌های نقره جهان و المپیک، درباره میزان نقش پژمان درستکار در کسب این موفقیت، گفت: او در این فاصله کم از نظر روانی و تاکتیکی می‌توانست تأثیر خوبی بر کشتی گیران بگذارد که این کار را انجام داد، اما بالطبع در این فرصت کم از نظر تکنیکی و آمادگی جسمانی خیلی نمی‌توانست تأثیر زیادی بر تیم بگذارد. ما واقعاً نباید از نقش مربیان سازنده که در این ۲ سال شیوع کرونا و خطراتی که وجود داشت جهاد کردند و با وجود کرونا درهای باشگاه‌ها را باز کردند و با ایثار و از خودگذشتگی از جانشان گذشتند تا کشتی به راه خود ادامه بدهد، به راحتی بگذریم. فدراسیون کشتی باید از اینها و خانواده‌هایشان به صورت ویژه تشکر کند چرا که اگر این مربیان زحمتکش و بی ادعا نباشند کار کشتی ایران تمام می‌شود.

مربی سازنده فعال در کشتی استان تهران، افزود: پژمان درستکار واقعاً به لحاظ انگیزشی روی بچه‌ها خیلی خوب کار کرد و میل به بردن و پیروزی را در آنها احیا کرد اما این را باید بدانیم این ستاره‌ها یکی دو سال اخیر پیدایشان نشده و چندین سال است که از اردوهای بسترسازی در کشتی زیر نظر امثال مجید ترکان، غلامرضا محمدی و دیگران کار کرده‌اند تا به اینجا رسیده‌اند. ما در سال ۲۰۱۷ با همین بچه‌ها به مسابقات جهانی نوجوانان رفتیم و الان ثمره اینها را می‌بینیم. الان هم می گویم نباید به اینها قانع شویم و قطار پشتوانه سازی از رده نونهالان و نوجوانان را متوقف کنیم.

گودرزی با تاکید بر اینکه از پژمان درستکار شناخت زیادی دارد، گفت: صد درصد پژمان درستکار برای من هم زحمت کشیده و شناخت زیادی از او در بحث مربیگری دارم. هیچکس به اندازه من از او شناخت ندارد. او خیلی به من کمک کرد و من اولین شاگرد پژمان درستکار بودم که به غیر از پدرم نقش زیادی در موفقیت‌های دوران قهرمانی‌ام داشت. اینکه او مدال جهانی ندارد دلیل نمی‌شود که مربی خوبی نباشد. باید ۲ یا ۳ سال به او فرصت بدهیم تا کار کند و برنامه‌هایی که دارد را اجرایی کند.

ملی پوش اسبق کشتی ایران درباره پیشنهاد حضور در کادر فنی تیم بزرگسالان از سوی درستکار، خاطرنشان کرد: ما باید از قهرمانانمان به درستی و در جای خود استفاده کنیم. ما باید قهرمانانمان را حفظ کنیم و ارزش جایگاه آنها را بدانیم، نه اینکه مثل ابزار به آنها نگاه کنیم و مثل من که فقط اسمم برای حضور در کادر فنی تیم ملی مطرح شد، با اسم آدم‌ها بازی کنیم. من ۵ یا ۶ سال است در رده‌های مختلف مربیگری کردم و نزد غلامرضا محمدی، رسول خادم، تقی اکبرنژاد شاگردی کردم، الان دیگر وقتش است به عنوان سرمربی کار کنم. من برنامه و طرح دارم و اگر بخواهم باز هم مربی باشم دیگر برایم قشنگ نیست، اگر قرار باشد باز هم مربی باشم، ترجیح می‌دهم در همان باشگاه خودم مربیگری کنم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به قصد فدراسیون کشتی برای تغییر و تحول در کادر فنی رده‌های پایه، آیا از سرمربیگری در رده‌های پایه تیم‌های ملی استقبال می‌کند یا خیر، گفت: بله قطعاً آماده این کار هستم و پس از سال‌ها کار کردن برنامه و طرح نیز برای موفقیت کشتی دارم. معتقدم هر ورزشکاری باید سلسله مراتب را بگذراند و به مرور پیشرفت کند. من اگر سال‌ها در تیم‌های ملی مربیگری و شاگردی کردم، اگر تحصیلات عالی را گذراندم و دکترای مدیریت ورزشی گرفتم، اگر در محله یافت آباد در باشگاه مربیگری می‌کنم، برای این است که بر اساس شایستگی و لیاقت به هدفی که دارم برسم اما در همین فدراسیون کشتی خیلی‌ها نمی‌خواهند اینها را ببینند. من برای سرمربیگری رده‌های پایه طرح، برنامه و تجربه دارم و فقط از رئیس فدراسیون کشتی اعتماد می‌خواهم تا توانایی‌هایم را ثابت کنم.

منبع: ایسنا

کد خبر 527332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.