۴۲ درصد از واحدهای تولیدی تحت تملک بانک‌ها فعال است

معاون اقتصادی وزیر کشور از ارائه گزارش وزیر کشور به رییس جمهوری درباره آخرین وضعیت واحدهای تولیدی تحت تملک شبکه بانکی خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، بابک دین پرست از ارائه گزارش وزیر کشور به رئیس جمهوری درباره ضرورت اتخاذ تدابیر لازم به منظور احیا و بازگشت یک هزار و ۷۹۳ واحد تولیدی تحت تملک بانک‌های عامل به چرخه تولید و اشتغال خبر داد و گفت: در شرایط اقتصادی متأثر از وضع تحریم‌های ظالمانه از سوی دشمنان دیرینه و قسم خورده کشور و مردم عزیزمان، رجوع به توانمندی‌های داخلی و ظرفیت‌های راکد و غیر فعال کشور، یکی از مهمترین و اثربخش‌ترین راهبردها، برای خنثی کردن حداکثری آثار ناشی از جنگ اقتصادی کنونی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس، فعال کردن ظرفیت‌های معطل مانده عرصه تولید، به دلیل کم‌هزینه‌تر بودن و صرف زمان کمتر برای رسیدن به مرحله تولید و ایجاد ظرفیت‌های اشتغال جزو اولویت‌های دولت قرار دارد.

معاون اقتصادی وزیر کشور تصریح کرد: احیا و فعال شدن حداکثری ظرفیت‌های راکد و غیرفعال تولیدی و صنعتی در مناطق مختلف کشور به دلیل کم‌هزینه‌تر بودن و صرف زمان کمتر در مقایسه با راه‌اندازی بنگاه‌های جدید اقتصادی در زمره اولویت‌های اصلی دولت مردمی قرار داشته و این امر از سوی وزارت کشور و با همکاری دستگاه‌های متولی در حال پیگیری است.

دین پرست اظهار کرد: در گزارش تقدیمی به رئیس جمهوری آمده است از مجموع ۱۷۹۳ واحد تولیدی تحت تملک ۱۶ بانک عامل تا خرداد ماه سال جاری، تعداد ۷۵۰ واحد و معادل ۴۲ درصد از واحدهای مذکور فعال و ۱۰۴۳ واحد دیگر نیز که معادل ۵۸ درصد است، غیر فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس وزیر کشور در این نامه ضمن تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف واحدهای تولیدی تحت تملک شبکه بانکی، خواستار اجرای فوری دستورالعمل نحوه واگذاری اموال مازاد مؤسسات اعتباری و همچنین تصویب و ابلاغ دستورالعمل جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی تحت تملک شبکه بانکی و مؤسسات اعتباری، توسط شورای پول و اعتبار شد که رئیس جمهوری در هامش نامه وزیر کشور به وزرای امور اقتصاد و دارایی، صمت و رئیس کل بانک مرکزی، برای تعیین تکلیف و بازگشت فوری ۱۷۹۳ واحد تولیدی تحت تملک شبکه بانکی به چرخه تولید و اشتغال و سایر محورهای پیشنهادی، دستور پیگیری و اقدام صادر کرد.

کد خبر 527121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.