دز تقویت کننده واکسن جانسون اند جانسون تائید می‌شود؟

شرکت جانسون اند جانسون از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) درخواست کرده است مجوز استفاده از دز تقویت کننده این واکسن را صادر کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن تک دزی جانسون اند جانسون خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، اما آنتی بادی تولید شده در بدن پس از گذشت زمان کاهش پیدا می‌کند. شیوع گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا باعث شده است میزان تأثیرگذاری واکسن‌ها کاهش پیدا کند، به همین دلیل محققان معتقدند که لازم است افراد دز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند.

شرکت جانسون اند جانسون نیز اخیراً از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) درخواست کرده است پس از بررسی اطلاعات ارائه شده مجوز استفاده از دز تقویت کننده این واکسن را صادر کند. به نظر می‌رسد که دز تقویت کننده واکسن ذکر شده برای افراد ۱۸ سال به بالا مناسب است و مشکل خاصی برای آن‌ها ایجاد نخواهد کرد. محققان معتقدند که ایمنی لازم و کافی زمانی ایجاد می‌شود که افراد حداقل شش ماه پس از واکسینه شدن دز تقویت کننده را دریافت کنند.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) پس از بررسی داده‌های مربوطه زمان مناسب برای دریافت دز تقویت کننده واکسن جانسون اند جانسون را مشخص خواهد کرد. این سازمان ماه گذشته مجوز استفاده از دز تقویت کننده واکسن فایزر را صادر کرده است، شرکت مدرنا نیز در انتظار دریافت مجوز برای تزریق دز سوم است.

کد خبر 527047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.