نجات جان ۶ هزار شهروند اهوازی/ ۷۵ درصد تماس‌ها، مزاحمت تلفنی است

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: در طول یک سال گذشته بیش از ۹ هزار عملیات نجات انجام شده است که طی آن جان ۶ هزار نفر از شهروندان نجات داده شد.

ابراهیم قنبری در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در راستای توسعه تجهیزات و امکانات ایمنی سازمان، ۱۰ خودرو آتش‌نشانی تعمیر و بازسازی شد. همچنین یک خودرو تخصصی آتش‌نشانی که در اثر تحریم‌ها و نرسیدن قطعات به مدت ۱۳ سال در پارکینگ قرار داشت به همت جوانان ایرانی، بومی‌سازی و به چرخه فعالیت بازگشت.

وی اضافه کرد: از ابتدای شروع به کار در سازمان آتش نشانی تا کنون ۵۷ دستگاه خودرو آتش نشانی جدید وارد سازمان شده است در حالی که پیش از این سازمان تنها با ۲۶ دستگاه خودرو اداره می‌شد و همچنین مناقصه تهیه ۱۰ دستگاه خودرو جدید آتش‌نشانی نیز انجام و تا بهمن ماه وارد مدار فعالیت خواهد شد.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری اهواز افزود: یکی از تجهیزات مهم و مورد نیاز سازمان آتش‌نشانی لباس حریق شیمیایی است که پیش از این اهواز فاقد آن بود، اما با پیگیری‌های صورت گرفته ۱۳ دست از این لباس‌ها تهیه و تحویل سازمان شد.

مزاحمت‌های تلفنی بلای جان سازمان آتش نشانی اهواز

قنبری خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته بیش از ۲۰۷ هزار تماس با سازمان برقرار شده که ۷۵ درصد از تماس‌ها مزاحمت تلفنی بوده است؛ در واقع تنها ۱۰ درصد از تماس‌های دریافتی سازمان مربوط به حوادث و ۱۵ درصد برای دریافت مشاوره بوده است.

وی اظهار کرد: انجام ۹ هزار عملیات نجات پس از این تماس‌ها نشان دهنده وجود شرایط سخت است که برای عملکرد هرچه بهتر نیازمند همکاری و مشارکت همه شهروندان هستیم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری اهواز تاکید کرد: اشغال ۷۵ درصد از تماس‌های دریافتی توسط مزاحمت‌های تلفنی جای بسی تأمل و تفکر دارد چرا که علاوه اشغال خطوط سبب تأخیر آگاهی و اطلاع رسانی به همکاران ما می‌شود و این امر می‌تواند جان شهروندان درگیر حادثه را به خطر بیندازد چرا که گاهی برای حفظ جان و نجات یک فرد، ثانیه‌ها ارزشمند هستند.

کد خبر 526987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.