حمل و نقل عمومی در روزهای پایانی صفر تقویت می‌شود

شهردار مشهد گفت: اینکه مردم سفری امن و سالم داشته باشند مهم است و بر این اساس باید در ایام پایانی ماه صفر ناوگان حمل و نقلی مشهدالرضا تقویت شود.

به گزارش ایمنا، سیدعبدالله ارجایی در جلسه هماهنگی اقدامات حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال در سالروز شهادت امام رضا (ع) ازدحام جمعیت زائران در مشهد تا سه برابر سال گذشته برسد که ضروری است تا هنگامی که مردم حضور دارند، سرویس دهی ناوگان حمل و نقل عمومی برقرار باشد.

وی افزود: نباید مردم به خاطر نبود وسیله نقلیه در هوای سرد در خیابان بمانند، لذا باید ناوگان اتوبوسرانی را در اطراف حرم تقویت کرد.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: همچنین اتوبوس‌های ویژه واکسیناسیون در اطراف حرم مطهر رضوی به صورت ۲۴ ساعته باید فعال باشند.

ارجایی بر ضدعفونی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید کرد و گفت: سازمان تاکسیرانی نیز باید نظارت جدی داشته باشد، تاکسی‌های خطی نباید تنها به صورت دربستی مسافر جا به جا کنند یا قیمت‌ها را افزایش دهند.

وی تصریح کرد: متأسفانه امسال پایانه معراج را در اختیار نداریم و جایگزینی هم برای آن در نظر گرفته نشده است اما در صورت نیاز خروجی‌های غرب باید تقویت شود.

شهردار مشهد با بیان اینکه تأمین رفاه و سلامت مردم در پایانه امام رضا (ع) بسیار اهمیت دارد، تاکید کرد: اینکه مکان مشخصی برای فروش بلیت طراحی شده، خوب است اما باید راحتی مردم نیز ملاک عمل قرار بگیرد، زیرا ممکن است زائران گوشی هوشمند نداشته باشند و نتوانند بلیت اینترنتی تهیه کنند.

ارجایی در خصوص تأمین توقفگاه برای خودروهای زائران نیز گفت: دیروز در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی موافقت شد تا تمامی زمین‌های خالی اطراف حرم تبدیل به توقفگاه موقت خودروی شود.

وی اضافه کرد: دهه پایانی ماه صفر با دیگر روزهای سال تفاوت دارد، زیرا در این ایام مجلس ختم امام رضا (ع) برپاست و باید خدمت رسانی مناسب و درخوری به زائران و مجاوران صورت گیرد.

سرپرست فرمانداری مشهد نیز در این نشست در خصوص تغییر ظرفیت اتوبوس‌های بین شهری، اظهار کرد: تغییر ظرفیت اتوبوس‌ها نیازمند مصوبه وزارت بهداشت است، اما با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد شاید بتوان این درخواست را عملی کرد.

سیدحمید موسوی افزود: موضوع اصلی حفظ سلامت زائران امام رضا (ع) است و ما خود را به این مهم مکلف می‌دانیم.

وی ادامه داد: جمعیت زیادی تا امروز به مشهد مشرف شده‌اند و زائران زیادی نیز با پای پیاده در مسیرهای منتهی به مشهد در حال حرکت هستند که برای اسکان آنان تدابیری اندیشیده و با بخش گردشگری مذاکرات خوبی در این خصوص انجام شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 526924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.