آتش‌نشانی «آلونی» نیازمند یک خودروی سنگین است

سرپرست شهرداری آلونی گفت: آتش‌نشانی شهر نیازمند یک خودروی سنگین با حجم آب بالا است.

حسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سال ۸۸ تا ۸۹ ساختمان آتش‌نشانی شهر آلونی احداث شده که بالغ بر ۲۲۰ میلیون تومان برای این امر هزینه شد.

وی افزود: این آتش نشانی اکنون دو خودرو شش تن و هشت تن دارد، شش نیرو هم در سه شیفت به صورت ۲۴ ساعت کار و ۴۸ ساعت استراحت در آن فعالیت دارند. این افراد نیروهای پیمانی آتش نشانی هستند که آموزش‌های تخصصی لازم را طی کردند.

سرپرست شهرداری آلونی ادامه داد: با توجه به اینکه قسمتی از کریدر شمال به جنوب کشور (در محور بروجن - لردگان) از وسط شهر آلونی می‌گذرد، تصادفات زیادی در این جاده صورت می‌گیرد که آتش‌نشانی به تجهیزات ویژه تصادفات نیاز دارد.

وی تاکید کرد: برای عملیات اطفای حریق یک خودروی شش تن موجود است که در عملیات و اطفای حریق مورد استفاده است. این منطقه بیشتر بافت کشاورزی دارد و در ایام تابستان تا مرداد ماه تعداد حریق مزارع زیاد است که همیشه آتش‌نشانی آماده است، از طرفی بخش ارمند تا منطقه خانمیرزا هم با همین یک ایستگاه آتش‌نشانی پوشش داده می‌شود لذا تجهیزات و تعداد ایستگاه آتش‌نشانی کافی نیست.

جعفری اظهار کرد: با شهرستان شدن خانمیرزا و الحاق بخش ارمند به شهر آلونی باید این قسمت هم پوشش داده شود و مقرر شده تا دو نیرو جذب شود، اما با مشکل مواجه شدیم که پیگیر هستیم تا دستور جذب آتش نشان در کشور داده شود که اقدام لازم انجام شود.

وی ادامه داد: دو نردبان شش و چهار متری روی خودروهای آتش‌نشانی موجود است هر چند یکی از این خودروها از مدیریت بحران به صورت امانت در دست آتش‌نشانی است و نردبان بلند مرتبه برای حوادث مرتبط با ساختمان‌های بلند مرتبه موجود نیست.

سرپرست شهرداری شهر آلونی، تاکید کرد: این شهر یک خودروی سنگین ۱۰ تن با حجم آب بالا نیاز دارد، زیرا موضوع اطفای حریق در مزارع مطرح است و بسیاری متضرر می‌شوند به دلیل اینکه خودروی آتش‌نشانی حجم دو هزار لیتر آب دارد، اما مزارع که آتش می‌گیرد تا آب‌گیری دوباره خودرو، خسارت‌های بیشتری به مزرعه وارد خواهد شد، بنابراین به خودرو دیگری در این رابطه نیاز داریم.

کد خبر 526795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.