اسیدپاشی هولناک به زن و شوهر کرمانی

سر این ۱۹ قاتل تا پای دار رفت اما بالای دار نه، اسیدپاشی هولناک به زن و شوهر کرمانی، جزئیات بازداشت در هتل لاکچری، دستگیری ۶۲۲ سارق و مالخر در پایتخت، واژگونی کامیون در ولنجک با سه کشته و شناسایی متهم غصب و جعل نهادهای حاکمیتی و امنیتی را در بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دو موتورسوار زنگ درب منزل آقایی را زده و روی صورت و بدن او اسید پاشیدند. حال وی بسیار وخیم گزارش شده و هم‌اکنون در بیمارستان کرمان به سر می‌برد.

همسر وی نیز که برای کمک به شوهر خود به وی نزدیک می‌شود دچار سوختگی شده و در بیمارستان رفسنجان تحت درمان قرار گرفته است.

مردی که به وی اسیدپاشی شده در گفت‌وگو با پلیس اظهار کرد: به کسی مظنون نیستم و نمی‌دانم با چه انگیزه‌ای چنین اقدام صورت گرفته است.

سرهنگ آرامون فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رفسنجان امروز این خبر را تأیید کرد.

جزئیات بازداشت در هتل لاکچری

سرهنگ جواد جهانشیری اظهار کرد: با شکایت ۲۰ نفر از شکات مشهدی پرده از راز کلاهبرداری میلیاردی در حوزه رمز ارزها برداشته و رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از اخذ اظهارات و دریافت مستندات موجود از شکات با بررسی موضوع و تحقیقات اولیه دریافتند فرد یا افراد کلاهبردار با ایجاد سایت و کانال تلگرامی و همچنین تبلیغات در سایت دیوار با نفوذ به کانال‌های پر مخاطب در حوزه سرمایه گزاری در شبکه‌های اجتماعی به ویژه تلگرام به قصد کلاهبرداری پیشنهاد دریافت سود ثابت چهار درصد و تضمین تصاعدی به صورت شناور به ازای سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها را داده و پس از پرداخت یک الی دو ماه سود اصل سرمایه را به یغما می‌برند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی تصریح کرد: در پی تحقیقات صورت گرفته عاملان کلاهبرداری را در مشهد و تهران شناسایی کردند که متهم مشهدی در محل اختفای خود در هتلی مجلل طی عملیات فنی و پلیسی دستگیر شد و متهم تهرانی با نیابت قضائی در تهران دستگیر و به دست قانون سپرده شد.

وی افزود: پس از دستگیر دو متهم به نام‌های متین بختیاری ۲۲ ساله و هادی زینالی ۲۴ ساله که از تحصیلات آموزش عالی برخوردار هستند، مشخص شد قربانیان کلاهبرداری موصوف از سراسر کشور بوده و به منظور احقاق حق دیگر شکات پرونده که هنوز از دستگیری این دو متهم بی اطلاع هستند؛ علاوه بر وثیقه سنگین، دستور شناسایی دو متهم به نام‌های موصوف به همراه تصاویرشان برای درج در رسانه ملی و کشوری و روزنامه‌های کثیرالانتشار از سوی قاضی پرونده صادر شده است.

جهانشیری سرمایه‌گذاری و اعتماد به کانال‌های تلگرامی را متذکر شد و گفت: کاربران و شهروندان گرامی توجه داشته باشند، کلاهبرداران تحصیل کرده فضای مجازی به اصطلاح یقه سفیدها در کمین سرمایه‌های شما به خصوص در کانال‌های غیربومی و تلگرام؛ نشسته‌اند و در در حوزه رمز ارزها اگر علم و دانش کافی ندارید به فرد دیگری هم اعتماد نکنید تا در ادامه سرمایه خود را از دست ندهید.

دستگیری ۶۲۲ سارق و مالخر در پایتخت / انهدام ۱۹ پاتوق اراذل و اوباش

سردار حسین رحیمی در خصوص اجرای چهل و نهمین مرحله از طرح رعد که پیش از ظهر امروز در ستاد پلیس پیشگیری فاتب به اجرا درآمد، اظهار کرد: در این مرحله از طرح رعد ۲۱۸ حکم به اجرا درآمده است و در مجموع ۶۲۲ نفر از سارقان، زورگیران و مالخران اموال مسروقه شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه در این مرحله از طرح ۲۲ محل تجمع و حضور مالخران و ۱۹ پاتوق اراذل و اوباش نیز شناسایی و منهدم شد، گفت: پلیس اجازه نخواهد داد تا مجرمان محل‌هایی را به پاتوق تبدیل کنند و در آن به اقدامات مجرمانه بپردازند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان کشف شدن ۳۸ باند منهدم دو هزار و ۱۰۰ سرقت در این مرحله از طرح رعد، ادامه داد: ۱۵۶ دستگاه خودرو و موتورسیکلت نیز از سارقان کشف و ضبط شد و در مجموع ۷۷۲ پرونده سرقت مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی ارزش اموال مسروقه کشف شده در این طرح را ۱۴ میلیارد ریال متذکر شد و گفت: دستگیری سارقان متواری در دستور کار قرار داشت.

رحیمی اضافه کرد: کشف چهار قبضه سلاح جنگی، ۱۲۰ قبضه سلاح سرد، بیش از ۹۰ عدد فشنگ جنگی، ۱۲۰ کیلوگرم مواد مخدر از دیگر کشفیات این طرح است. ۲۶۲ خرده فروش مواد مخدر در این طرح دستگیر شدند که این افراد برای درمان به مراکز بازپروری تحویل داده خواهند شد.

فرمانده انتظامی تهران با اشاره به اینکه از دیگر اولویت‌های مهم پلیس برخورد با کالای قاچاق است، اظهار کرد: در همین راستا نیز ۱۲ هزار و ۷۳۱ قلم کالای قاچاق کشف و ضبط شد و مأموران پلیس با رسیدگی به ۳۰ پرونده قاچاق ۲۲ قاچاقچی را دستگیر کردند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه اجرای طرح‌های پلیس برای ارتقای امنیت شهروندان تهرانی ادامه خواهد داشت، افزود: دستگیرشدگان در این طرح با تشکیل پرونده به دادسرا معرفی خواهند شد و تحقیقات تکمیلی در خصوص هر یک از پرونده‌ها نیز انجام می‌شود.

واژگونی کامیون در ولنجک ۳ کشته برجای گذاشت

علی همه‌خانی در خصوص واژگونی کامیون در ولنجک، اظهار کرد: حوالی ساعت ۱:۵۸ بامداد امروز یک دستگاه کامیون حامل نخاله در حال حرکت در مسیر شمال به جنوب خیابان ولنجک بود که در محدوده خیابان یکم ناگهان کنترل وسیله از دست راننده خارج شده و با سرعت با جدول برخورد کرد.

وی ادامه داد: پس از آن کامیون به لاین مخالف رفته، با یک دستگاه کامیون ولوو دیگر برخورد کرده و سرانجام متوقف شد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران با اشاره به حضور عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی و عوامل امدادی در محل حادثه ادامه داد: متأسفانه در این حادثه سه نفر به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کردند که این موضوع از سوی عوامل امدادی اعلام شد.

وی با بیان اینکه علت این حادثه نقص فنی در کامیون بوده است، تصریح کرد: ضرورت دارد رانندگان مخصوصاً رانندگان حوزه حمل و نقل و بار به طور دوره‌ای از ایمنی وسیله خود باخبر باشند.

شناسایی متهم غصب و جعل نهادهای حاکمیتی و امنیتی

با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) فردی به نام رضا همتی حاجی پور که متهم به غصب و جعل بود، مورد رصد اطلاعاتی قرار گرفت و پس از شناسایی در استان تهران با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر شد و از تداوم فعالیت محرمانه‌اش ممانعت به عمل آمد.

نامبرده با منتسب کردن خود به عنوان نماینده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و وزارت اطلاعات، در قالب کارشناس عتیقه، زیرخاکی، دفینه و پیش فروش مسکن و خودرو، به بهانه اینکه سود حاصله از این راه صرف تولید ملی، مسکن محرومان و واگذاری خودرو و امورات دیگر خواهد شد، برای اغفال و کلاهبرداری از افراد مختلف و مالکان زمین اقدام می‌کرده است.

برابر اعترافات و مستندات پرونده متهم با سوءاستفاده کردن از اسناد، مکاتبات، پیامک و نرم افزارهای جعلی از طریق سرشاخه‌های مختلف در سراسر کشور، بیش از ۱۰۰۰ نفر را فریب داده و مبالغ زیادی از مالباختگان و فریب خوردگان کلاهبرداری کرده است.

بر همین اساس پس از دستگیری، حساب‌های نامبرده مسدود و جهت رسیدگی پرونده تحویل مرجع قضائی گردید.

وزارت اطلاعات اظهار کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) با هر گونه جعل و سوءاستفاده از عناوین نهادهای حاکمیتی و امنیتی، بدون اغماض برخورد خواهد کرد و ملت شریف و عزیز ایران هم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با ستاد خبری ۱۱۳ وزارت اطلاعات در میان بگذارند.

کد خبر 526721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.