سینما را به محلات کم‌برخوردار شهر می‌بریم

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: همزمان با جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان سلسله رویدادهایی با محوریت شادی و سرگرمی، سلامت و فرهنگ کودکان در مناطق کم برخوردار برگزار می‌شود.

وحید مهدویان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در راستای سی و چهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان و در جهت تحقق اهداف برنامه اجرایی شهر دوستدار کودک اصفهان، اقدام به برگزاری سلسله رویدادهایی با محوریت شادی و سرگرمی، سلامت و فرهنگ کودکان در مناطق کم برخوردار کرده‌ایم.

وی افزود: از جمله این رویدادها می‌توان به ارزیابی حرکتی کودکان مناطق کم برخوردار و کودکان کار، رونمایی کتاب حقوق کودک، افتتاح سایت بازی خلاقیتی پارک لاله واقع در منطقه ۱۰ اصفهان، اجرا برنامه عروسکی و پرفورمنس خیابانی و محله‌ای همراه با مسابقه و توزیع ۱۰۰۰ بسته بازی فکری و آموزشی در چهار رده سنی در بین کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار اشاره کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: در جشنواره فیلم کودک و نوجوان فقط از نام کودکان استفاده نمی‌شود، بلکه جشنواره برای کودکان است و کودکان و نوجوانان و هنرمندان و متولیان امر جشنواره با اتحاد و انسجام می‌توانند سینماها را به محیط شهری وارد کنند.

وی تاکید کرد: سینما را باید به محلات کم برخوردار شهر ببریم و زمینه را فراهم کنیم تا معلولان، نابینایان و کودکانی که نمی‌توانند به صورت حضوری شرکت کنند بتوانند به راحتی در جشنواره شرکت کنند.

مهدویان از اهداف مهم جشنواره فیلم کودک ایجاد پل مستحکمی میان کودکان اصفهان و دیگر شهرهای ایران و به دنبال آن پیوند و تقویت فرهنگ گفت و گو بین کودکان ایران با دیگر کشورها نام برد و گفت: رسیدن به چنین هدفی منجر به تقویت شادی، نشاط و افزایش امنیت و صلح جهانی خواهد شد.

کد خبر 526688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.