چند درصد افراد جامعه باید واکسینه شوند؟

متخصصان معتقدند که به دلیل شیوع گونه دلتا ویروس کرونا لازم است ۹۰ درصد افراد جامعه واکسن کرونا را دریافت کنند تا سطح مطلوبی از ایمنی جمعی ایجاد شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پدیدار شدن گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا مانند دلتا باعث شده است میزان شیوع بیماری افزایش پیدا کنند و افراد بیشتری در سراسر دنیا درگیر کووید -۱۹ شوند. پیش از این محققان به این نتیجه رسیده بودند که زمانی میزان شیوع بیماری کووید -۱۹ کاهش پیدا می‌کند که ایمنی جمعی ایجاد شود؛ ایمنی جمعی نیز تنها در صورتی که افراد به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شوند یا واکسن کرونا را دریافت کنند، ایجاد می‌شود.

متخصصان معتقدند که به دلیل شیوع گونه دلتا ویروس کرونا لازم است ۸۵ تا ۹۰ درصد افراد جوامع واکسن کرونا را دریافت کنند تا سطح مطلوبی از ایمنی جمعی ایجاد شود. گروهی از محققان آمریکایی نیز اعلام کردند که اگر ۷۰ درصد افراد جامعه تا ماه جولای واکسن کرونا را دریافت کرده بودند خطر بروز موج جدید بیماری کووید -۱۹ کاهش پیدا می‌کرد.

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که تا کنون تقریباً ۵۶.۵ درصد افراد در ایالات متحده آمریکا به صورت کامل واکسینه شده‌اند؛ به طوری که می‌توان نتیجه گرفت که بیش از ۱۸۵ میلیون آمریکایی هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. به نظر می‌رسد که افراد ۱۲ سال به بالا در آمریکا واجد شرایط دریافت واکسن کرونا هستند.

کد خبر 526644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.