شفافیت در عملکرد شهرداری، مطالبه اصلی شهروندان زرین شهر است

رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت: : شفاف‌سازی در عملکرد شهرداری یکی از مطالبات مهم شورای اسلامی شهر از شهرداری زرین شهر به شمار می آید؛ چراکه این مسئله همواره مورد انتقاد شهروندان بوده و نیاز است اقدامات در شهرداری به صورت شفاف به شهروندان گزارش شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی سلیمیان در جمع مسئولان شهرستان لنجان یکی از مهمترین وظایف شوراهای اسلامی شهر را انتخاب شهردار دانست و اظهار کرد: اعضا شورای اسلامی زرین شهر پس از اعلام نتایج انتخابات وظیفه تعیین شهردار را به عنوان نخستین اولویت برنامه کاری خود برای مدیریت هر چه کارآمدتر شهر مورد توجه قرار دادند و این روند پس از تحلیف شورای ششم ادامه یافت.

وی افزود: شورای موفق، شهرداری را انتخاب می‌کند که دارای شاخصه‌های توانمندی بالایی باشد و در طول چهار سال فعالیت شوراها بتواند در راستای راهبردهای تعریف شده برای مدیریت شهری با اقتدار و بهترین کیفیت کارنامه‌ای درخشان از خود برجای بگذارد؛ از این رو شورای ششم با انتخاب سرپرست به گونه‌ای عمل کرد تا در زمان مناسب بتواند گزینه اصلح را از بین منتخبان خود برگزیند.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: با توجه به اهمیت انتخاب شهردار براساس ارزیابی توانمندی و تخصص، از ۲۶ گزینه دعوت شد تا اعضای شورا براساس ملاک‌هایی همچون تعهد، تخصص، پاک دستی، امانت داری، مبارزه با فساد، استفاده از ظرفیت نخبگان و توجه به خرد جمعی، فردی توانمند را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: در نهایت از میان ۲۶ گزینه دعوت شده به صحن شورای اسلامی شهر، حسین اسماعیلی احمدی با هفت رأی اعضای شورای اسلامی زرین شهر به عنوان شهردار این خطه انتخاب شد.

سلیمیان اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، شهروندان و مدیریت شهری با مشکلات متعددی مواجه هستند؛ از این رو به عنوان خادمان مردم در شهرداری و شورای اسلامی شهر باید به گونه‌ای عمل کنیم که درخواست‌های به حق شهروندان به مرحله اجرا برسد.

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری به لحاظ قانونی، پیوندی ناگسستنی با یکدیگر دارند، گفت: انتظار شهروندان از شهرداری و شورا به عنوان یک تیم هشت‌نفره، آن است که وظیفه خود را به نحو احسن در قبال شهر انجام دهند. باید توجه داشت مدیریت شهری زرین شهر در دوره ششم در شرایطی فعالیت خود را آغاز کرد که مطالبات متعددی از سوی شهروندان در فضای حقیقی و مجازی مطرح بود.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر اضافه کرد: پروژه انتقال پساب شهرهای مجاور به ذوب‌آهن یکی از مباحث داغ این روزها به شمار می‌آید که باعث بروز نگرانی در بین شهروندان شده و امروز به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان خطه طلایی ایران انتظار دارند پروژه انتقال پساب به ذوب‌آهن با در نظر گرفتن حقوق شهر و شهروندان زرین شهر به مرحله اجرا برسد تا آسیبی به آنان و نسل‌های آینده وارد نشود.

سلیمیان یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر با آغاز فعالیت خود در دوره ششم این مطالبه را همچون دوره پنجم پیگیری کرد. بار دیگر اعلام آمادگی می‌کنیم و به شرکت سهامی ذوب‌آهن کمک خواهیم کرد تا این پروژه اجرایی شود؛ چراکه استفاده از پساب در صنعت را حق ذوب‌آهن می‌دانیم اما این حق نباید باعث ضرر و زیان شهر و شهروندان شود.

وی افزود: خشکاندن لاگون ها و الحاق آن به زرین شهر خط قرمز شهرداری و شهروندان به شمار می‌آید و مدیران شهری در دوره پنجم و ششم بر این موضوع تاکید داشته‌اند؛ از این جهت انتظار می‌رود مسئولان ذوب‌آهن نیز به این خواسته به حق شهروندان توجه ویژه داشته باشند و در مسیر انجام وظایف اجتماعی که بر عهده دارند گام بردارند.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر ساخت بیمارستان در خور شأن شهروندان را یکی دیگر از مطالبات آنان دانست و گفت: شهردار و اعضای شورای اسلامی زرین شهر موضوع احداث بیمارستان جدید را با برگزاری جلسات متعدد در استان و شهرستان پیگیری کرده‌اند و در کنار رئیس بیمارستان شهدای لنجان و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی تلاش خواهیم کرد تا این پروژه به مرحله اجرا برسد.

وی تصریح کرد: پروژه‌های نیمه تمامی در زرین شهر وجود دارد که پس از گذشت حدود ۱۵ سال از آغاز این پروژه‌ها همچنان به مرحله بهره برداری نرسیده است. یکی از پروژه‌هایی که مورد مطالبه خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران بوده مسقف سازی گلزار شهدا است. این پروژه به عنوان پروژه‌ای دارای اولویت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سلیمیان ادامه داد: پروژه شهرک حمل‌ونقل کالای زرین شهر دیگر پروژه مهم در این منطقه است که پس از گذشت ۱۶ سال از آغاز این پروژه و علیرغم تلاش‌های صورت گرفته در دوره پنجم و تصویب متمم قرارداد، به دلیل برخی مشکلات همچنان به صورت ۱۰۰ درصد راه اندازی نشده و ساخت و ساز در این پروژه به تعویق افتاده است.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به موقعیت استراتژیک این پروژه و قرار گرفتن آن در جوار کنارگذر غرب، صنایع مختلف و ایستگاه راه‌آهن، ریز اعلام بار محصولات فولاد سبا و ذوب‌آهن در این شهرک به مرحله اجرا برسد و مسئولان استان همراهی لازم را برای تحقق وعده‌هایی که در این خصوص داده‌اند را داشته باشند.

وی اضافه کرد: راه اندازی شهرک مشاغل شهری، تعیین تکلیف زمین‌های غرب دانشگاه پیام نور زرین شهر، احداث جاده قلعه قاسم، اجرای خیابان شهدا، احداث مجموعه فرهنگی ورزشی امام رضا (ع) و خیابان بهشت از دیگر پروژه‌های نیمه تمام و مورد مطالبه شهروندان است که امیدواریم در این دوره براساس برنامه‌ریزی به بهره برداری برسد و تقدیم شهروندان شود.

سلیمیان تاکید کرد: شفاف‌سازی در عملکرد شهرداری، یکی از مطالبات مهم شورای اسلامی شهر از شهرداری زرین شهر به شمار می‌آید چراکه این مسئله همواره مورد انتقاد شهروندان بوده و نیاز است اقدامات در شهرداری به صورت شفاف به شهروندان گزارش شود تا اعتماد شهروندان به مدیریت شهری افزایش یابد.

کد خبر 526558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.