بذرپاش تاکید کرد: لزوم تامین امنیت غذا، درمان و ایجاد ذخایر راهبردی

رییس دیوان محاسبات در نامه‌ای به وزیر بهداشت خواهان پیگیری مستمر برای اخذ مجوز، تامین امنیت غذا و درمان و ایجاد ذخایر راهبردی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل دیوان محاسبات کشور، دوازدهمین نامه «مهرداد بذرپاش» به دولتمردان سیزدهم در راستای تحقق اهداف شعار سال، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، قوانین هفتگانه مرتبط با تولید و یادآوری احکام تحقق نیافته و تکالیف قانونی وزراتخانه‌های ۱۹ گانه، به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال شد.

در نامه وی به وزیر بهداشت، بر نظارت کامل نسبت به ورود محصولات آرایشی بهداشتی دارویی و تجهیزات پزشکی که با سلامت و بهداشت عمومی دام، گیاه و انسان مرتبط است، تاکید شده است و پیگیری مستمر جهت اخذ مجوز، تأمین امنیت غذا و درمان و ایجاد ذخایر راهبردی با تاکید بر افزایش کمی و کیفی تولید (مواد اولیه و کالا) به عنوان یک ضرورت مطرح شده است.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور طی این نامه خواستار برنامه‌ریزی جهت فراهم شدن تسهیلات لازم برای برخورداری همگانی از خدمات درمانی در حدود امکانات از طریق ایجاد و گسترش مراکز درمانی دولتی و بهبود استاندارد آنها شده است.

بذرپاش با اعلام اینکه مبنای رسیدگی دیوان محاسبات در حوزه‌های مالی و رعایت و عملکرد در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، موضوعات قانونی مندرج در این نامه خواهد بود، از بهرام عین‌اللهی درخواست شده نسبت به اجرای قوانین و اسناد بالادستی، ارتقای شفافیت، مبارزه با فساد و حذف قوانین مزاحم اهتمام ورزد.

کد خبر 526418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.