ته سیگارهای بروکسل، لوازم اداری می‌شود

تجزیه ته سیگار ۱۵ سال طول می‌کشد و می‌تواند تا ۵۰۰ لیتر آب را با مواد شیمیایی سنگین آلوده کند؛ مقامات بروکسل با جمع‌آوری و بازیافت ته سیگارها قصد نجات شهر از آلاینده‌ها با استفاده از اقتصاد مدور را دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات محلی بروکسل اعلام کردند که سال گذشته ۹۰۰ هزار ته سیگار را در این شهر جمع‌آوری کرده‌اند. در دو سال گذشته، پروژه جمع‌آوری و بازیافت ته سیگار این شهر تمرکز اصلی مأموران نظافت عمومی بروکسل بوده است.

این استراتژی دو رویکرد اصلی دارد؛ نصب جاسیگاری‌های مخصوص خیابانی برای جداسازی ته سیگارها از سایر زباله‌ها و تشدید کنترل بر زباله‌های سیگار با افزایش تعداد جریمه‌های صادره.

ته سیگار از بیش از چهار هزار ماده شیمیایی مختلف ساخته شده است و تجزیه آنها تقریباً ۱۵ سال طول می‌کشد؛ در عین حال، آن‌ها ۳۰ درصد از زباله‌های خیابانی بروکسل را تشکیل می‌دهد و مردم روزانه ۳۰ میلیون ته سیگار در بلژیک به سطل‌های زباله می‌اندازند.

ته سیگارهای بروسکل، لوازم اداری می‌شود

نکته مهم اینجاست که سرنوشت ته سیگار این است که توسط باران به کانال‌های آب شهر داخل شده و سپس از رودخانه عبور کرده و وارد اقیانوس شود؛ کارشناسان تخمین می‌زنند که هر ته‌سیگار می‌تواند ۵۰۰ لیتر آب را آلوده می‌کند.

مسئولان بروکسلی تصمیم گرفتند که دو رویکرد اصلی را برای مبارزه با افزایش ته سیگارها در شهر انجام دهند؛ اقدام اول، احداث ۲۹۶ جا سیگاری دیگر در خیابان‌ها است که ۱۶۵ مورد از آن‌ها در کنار چراغ‌های راهنمایی رانندگی اجرا می‌‎شود و ۱۳۱ مورد دیگر نیز در کنار سطل‌های زباله در نظر گرفته شده است.

رویکرد دوم، افزایش تعداد جریمه‌های زباله‌های سیگار است تا به این ترتیب تمایل افراد برای انداختن ته سیگار در جایگاه اصلی خود افزایش یابد.

پس از جمع‌آوری این ته سیگارها آنها را به فرانسه فرستاده می‌شود تا با اعمال تغییرات به مواد اولیه برای تولید لوازم اداری مانند ساعت، زیرلیوانی و زیرسیگاری تبدیل شود.

ته سیگارهای بروسکل، لوازم اداری می‌شود

کد خبر 526405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.