سرانه خدمات شهرک شهید کشوری ارتقا یابد

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید به ارتقای سطح زندگی نزدیک به ۲۰ هزار نفر شهروندی که در شهرک شهید کشوری زندگی می‌کنند و این جمعیت همچنان درحال رشد است توجه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منوچهر مهروی‌پور امروز (یکشنبه) در دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برپایی موکب‌های پذیرایی از شرکت کنندگان در پیاده‌روی اربعین اصفهان اظهار کرد: امیدواریم این موکب‌ها در ایام شادی نیز تکرار شده و با برپایی موکب فرهنگ اشتغال و فعالیت در حوزه‌های اجتماعی بر غنای آن افزوده شود.

وی افزود: پیاده‌روی مردمی روز اربعین از در خانه‌ها به سمت گلستان شهدا نشان داد که هرگاه وقتی مردم پای کار اجرای برنامه‌ای باشند، اجرای آن حال و هوای دیگری پیدا می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به روز وقف، پیامبر اسلام (ص) را اولین واقف دانست و ادامه داد: واقفان با موقوفات فراوان خود از زوال و فنای آن‌ها جلوگیری می‌کنند لذا باید پرداخت بیشتری به موضوع وقف داشته باشیم زیرا واقفان در کمک به ایتام، رونق تولید و مباحث مذهبی که همه برای خدمت به جامعه بوده مؤثر واقع شده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم تقویت سرمایه‌گذاری مشترک میان شهرداری و اوقاف، اضافه کرد: مشکلات زمین‌های وقفی به ویژه در منطقه ۱۴ باید تعیین تکلیف شده و اگر لازم است شورای شهر در این خصوص کارگروه تشکیل دهد.

مهروی‌پور با اشاره به پروژه شهید کشوری در عرصه ۱۳۰ هکتاری منطقه شش، گفت: با وجود آنکه شهرداری در خدمات‌رسانی به این محدوده دخیل نیست اما بنا به خواست مردم ورود کرده است بنابراین باید به ارتقای سطح زندگی نزدیک به ۲۰ هزار نفر شهروندی که در این محدوده زندگی می‌کنند و این جمعیت همچنان درحال رشد است توجه شود.

وی سرانه خدماتی پایین را بزرگترین مشکل ساکنان این محدوده دانست و ادامه داد: ایجاد بازار، مراکز بهداشتی و مسجد کامل از جمله نیازهای ساکنان شهرک شهید کشوری است.

مهروی‌پور از رئیس جمهور درخواست کرد که به اصفهان آمده و به مشکلات مربوط به خشکسالی زاینده‌رود که فرونشست یکی از تبعات آن است رسیدگی کند.

وی افزود: فرونشست خسارات زیادی در آینده نزدیک به اصفهان وارد می‌کند که البته اثرات مخرب آن اکنون در سازه‌های تاریخی و منازل مسکونی دیده می‌شود و اخیراً نقاطی از اصفهان را خالی از سکنه کرده است.

کد خبر 526362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.