هرچه سریع‌تر برای شرکت‌های وابسته به شهرداری هیئت مدیره انقلابی انتخاب شود

رئیس کمیسیون پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هرچه سریع‌تر هیئت مدیره انقلابی و خلأ ید از منفعت‌طلب‌ها و پدرخوانده‌ها انجام شود که هنوز شبهات سالیان گذشته در استفاده نادرست از امکانات شرکت‌ها از یاد نرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا مصور امروز (یکشنبه) در دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: وزارت کشور درباره تحویل و تحول امور بین مدیریت‌های قدیم و جدید شوراها و شهرداری‌ها دستوری ابلاغ و تاکید کرده که باید این موارد شفاف و روشن صورتجلسه و تعیین تکلیف شود.

وی افزود: هربار که این موضوع توسط شورا پیگیری شد مسئولان امر به ذکر آنکه درحال آماده شدن است اکتفا کرده‌اند که این امر تخلف بوده و تا زمانی که گزارش آن ارائه نشود هرکسی به خود اجازه می‌دهد حقایق را منکر شود.

رئیس کمیسیون پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به شرکت‌هایی که شهرداری در آن سهام عمده دارد تصریح کرد: این سهام بخشی از بیت‌المال و سرمایه مردمی است که نظارت بر آن را به ما سپرده‌اند.

وی ادامه داد: اخیراً خبرهایی ناخوشایندی از بازگشت و مهره‌چینی پدرخوانده‌های همه دوران‌ها که در ۲۰ سال گذشته هرروز همرنگ تفکر غالب شده‌اند به گوش می‌رسد که امیدواریم نادرست باشد.

مصور خاطرنشان کرد: اداره هماهنگی امور سازمان‌ها و شرکت‌ها توسط سرپرست شهرداری اعلام ادغام و انحلال شد اما همان مدیریت باقی مانده و امور شرکت‌ها و سازمان‌ها بلاتکلیف نگه داشته شده است.

وی گفت: از آنجا که مسئولیت آن به عهده شهردار است، ضمن تعیین خط مشی کلان شرکت‌ها، هرچه سریع‌تر هیئت مدیره انقلابی انتخاب و خلأ ید از منفعت‌طلب‌ها و پدرخوانده‌ها انجام شود که هنوز شبهات سالیان گذشته در استفاده نادرست از امکانات شرکت‌ها از یاد نرفته است

رئیس کمیسیون پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه انتخاب همکاران حق مسلم و قانونی شهردار است اما باید در این خصوص دقت لازم شود، افزود: شهردار باید از هرگونه استخدام جدید بدون رعایت قانون خودداری کرده و به معاونان نیز تذکر داده شود که مبادا به واسطه تغییرات جدید کسانی به شهرداری برگردند که در سابقه خود استفاده از اطلاعات شهرداری اصفهان برای فروش به شهرداری‌های دیگر را تحت برند شرکت خود دارند.

وی ادامه داد: گزارش شش ماهه رسمی درآمدها و هزینه‌های شهرداری هنوز ارائه نشده که البته بخشی از انتقاد در این خصوص به خزانه‌دار شورا بازمی‌گردد.

کد خبر 526359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.