بودجه عمرانی شهرداری‌های استان ۱۱.۵ میلیارد تومان است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: مجموع اعتباراتی که توسط شهرداری‌ها با ارزش افزوده‌ای که کسب می‌کنند در استان هزینه می‌شود دو برابر اعتبارات ملی و حدود ۱۱.۵ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الله غلامی در آئین تکریم و معارفه شهردار زرین‌شهر با تقدیر از زحمات و تلاش‌های صورت گرفته از سوی مدیریت شهری در دوره پنجم، اظهار کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر در دوره پنجم همراهی خوبی با شهرداری‌های استان اصفهان داشتند و با اتخاذ تصمیمات خوب، منشأ ارائه خدمات ارزنده‌ای به شهروندان شدند، امیدواریم در دوره ششم هم این روند در مسیر توسعه و پیشرفت شهرهای استان ادامه یابد.

وی رمز دستیابی به رونق و توسعه شهرهای ایران را وحدت و همدلی اعضای شوراهای شهر و مسئولان شهرداری‌ها دانست و افزود: همراهی و هم‌افزایی مدیریت شهری نقش مهمی در اجرای تصمیمات اعضای شورای شهر ایفا می‌کند و می‌تواند فرآیندها و برنامه‌های شهری را بهبود ببخشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان در دل خود ۱۱۶ شهرداری جای داده و به شکل رسمی ۱۱۳ شهرداری فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، تصریح کرد: شهرداری زرین شهر هشتادمین شهرداری در بین ۱۱۳ شهرداری استان اصفهان به شمار می‌آید که شهردار آن معارفه شد و در ادامه این روند ۲۵ شهرداری که شوراهای اسلامی آنها شهردار منتخب خود را انتخاب کرده‌اند فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی روند معرفی ۱۰۵ شهردار شهرداری‌های استان اصفهان را در کشور بی نظیر دانست و ادامه داد: در این بین شهرداران هشت شهرداری استان اصفهان همچنان از سوی اعضای شوراهای اسلامی شهر انتخاب و معرفی نشده‌اند که انتظار می‌رود این مهم با پشتکار بیشتر انجام شود.

بودجه ۱۱.۵ میلیارد تومانی شهرداری‌های استان

غلامی با بیان اینکه بودجه عمرانی استان اصفهان از منابع ملی حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال است، اضافه کرد: مجموع اعتباراتی که توسط شهرداری‌ها با ارزش افزوده‌ای که کسب می‌کنند در این استان هزینه می‌شود دو برابر اعتبارات ملی و حدود ۱۱.۵ هزار میلیارد تومان است.

وی عنوان کرد: هر زمان سخن از آغاز یا بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی در سطح استان اصفهان به گوش می‌رسد نام شهرداری‌ها خودنمایی می‌کند و بر همین اساس با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دوره ششم مدیریت شهری هم شاهد افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های متعددی در سطح استان خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به بودجه ۱۱.۵ هزار میلیارد تومانی شهرداری‌ها استان اصفهان و جمعیت شهری این استان که بالغ بر ۴.۵ میلیارد نفر است، متوسط سرانه هر نفر دو میلیون تومان بوده و بر همین اساس انتظار می‌رود بودجه شهرداری زرین شهر با جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار نفر به عدد ۱۲۰ میلیارد تومان برسد.

وی رعایت عدالت را مهمترین اصل در کسب درآمد و تحقق بودجه شهرداری‌ها دانست و متذکر شد: با چنین بودجه‌ای قطعاً می‌توان به شهروندانی که از آنان عوارض دریافت می‌شود، خدمات شایسته‌ای ارائه کرد و بر همین اساس از شهردار و شوراهای اسلامی زرین شهر در دوره ششم انتظار می‌رود بودجه شهرداری را بر مبنای ارقام افزایشی تدوین کنند تا به عدد ۱۲۰ میلیارد تومان دست پیدا کنیم؛ البته در این مسیر باید مراقب بود به شهروندان ظلم نشود.

از توان بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های عمرانی بهره برده شود

غلامی تاکید کرد: بودجه ۷۰ میلیارد تومان مصوب شهرداری را باید چندین برابر افزایش داد و در این مسیر می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های عمرانی بهره برد و چنانچه این مهم مورد توجه مدیران شهری قرار گیرد می‌توان ارائه خدمات به شهروندان را افزایش داد.

وی افزود: باید مسیر ورود و مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های عمرانی هموار شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی بر عملکرد شهرداری‌ها نظارت دقیقی دارند از این رو رعایت دقیق قوانین، دستورالعمل‌ها، بخش نامه‌ها و همچنین ارائه گزارش‌ها در زمان قانونی از وظایف شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر به شمار می‌آید که ثمره آن کاهش طرح مباحث در هیئت حل اختلاف استانداری و… است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم مباحث مرتبط با حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، دفتر امور شوراها و شهرداری و دفتر فنی استانداری چون استفاده از پساب، لاگون‌های ذوب آهن که مدت‌هاست در خصوص آن صحبت شده و همچنین شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر را به صورت ریشه‌ای حل و فصل کنیم.

گفتنی است در این آئین از زحمات میثم محمدی تقدیر و حسین اسماعیلی احمدی به عنوان شهردار زرین شهر معرفی شد.

کد خبر 526221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.