امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه برای تولید اتوبوس‌های برقی در اصفهان

تفاهم‌نامه همکاری دو ساله فی مابین شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو)، شرکت تولید اتوبوس برقی پارسان (شتاب) و شهرداری اصفهان امضا شد.

به گزارش ایمنا، همکاری در انجام مطالعات اولیه حمل و نقل برقی در شهر اصفهان، انجام مطالعات فاز صفر در هر مقطع و تدوین برنامه برقی‌سازی حمل و نقل از جمله موارد این تفاهم‌نامه است.

برقی شدن ناوگان حمل‌ونقل شهری، کاهش آلودگی هوا را به دنبال دارد

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در حاشیه این جلسه با بیان اینکه یکی از اهداف کلان برنامه توسعه پنج ساله اصفهان در افق ۱۴۰۵، کاهش آلودگی هوا و رفتن به سمت شهر پاک است، اظهار کرد: یکی از متغیرهایی که می‌تواند به این اتفاق کمک کند، کاهش آلاینده‌ها است که بهبود بخشی از این وضعیت تحت تأثیر فعالیت‌های شهرداری است. حرکت ناوگان حمل و نقل عمومی به سمت برقی شدن به شدت می‌تواند در کاهش آلودگی هوا مؤثر باشد. در صورتی‌که شهرداری در این خصوص پیشگام شود می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر حوزه‌ها برای رفتن به سمت حمل و نقل پاک باشد.

وی ادامه داد: در شرکت شتاب حتی خودروهای شخصی کوچک دونفره نیز در حال طراحی است که می‌تواند رخداد بسیار خوبی در سطح ملی برای رفتن به سمت هوای پاک باشد.

شهردار اصفهان گفت: تیم‌های کارشناسی پس از امضای این تفاهم‌نامه، برای انعقاد قرارداد با ورود به جزئیات، کار کارشناسی را در خصوص این قرارداد انجام می‌دهند.

امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه برای تولید اتوبوس‌های برقی در اصفهان

فراهم آوردن زیرساخت‌های مربوط به احداث اتوبوس برقی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان در این جلسه با بیان اینکه امسال اولین سال برنامه ۱۴۰۵ است و یکی از موضوعات مهم ما در این برنامه کاهش آلایندگی‌های محیطی در سطح شهر اصفهان است، اظهار کرد: بخشی از سهم آلایندگی اصفهان حمل و نقل فعلی این شهر است که سهم بزرگی است، برای کاهش این سهم و رسیدن به عدد معقول در پایان برنامه اصفهان ۱۴۰۵ جست و جوهایی صورت گرفت که پس از آن با شرکت مپنا جلساتی برگزار کردیم تا با استفاده از امکانات این شرکت بخشی از آلودگی هوای شهر اصفهان کاهش یابد.

علیرضا صادقیان تصریح کرد: این تفاهم‌نامه با فراهم آوردن زیرساخت‌های مربوط به احداث اتوبوس برقی و در مجموع وسایل حمل و نقل برقی فرصتی برای برقی کردن حمل و نقل عمومی اصفهان خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به موضوع تفاهم‌نامه افزود: همکاری در انجام مطالعات اولیه حمل و نقل برقی در شهر اصفهان، انجام مطالعات فاز صفر در هر مقطع و تدوین برنامه برقی سازی حمل و نقل از جمله موارد موضوع تفاهم‌نامه است که باید روی آن همکاری‌های مطالعاتی صورت بگیرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان اضافه کرد: در بخش همکاری‌های عملیاتی قرار است همکاری و مشاوره مدیریت و مانیتورینگ، همکاری در اجرای پایلوت اتوبوس برقی، همکاری در به‌کارگیری سایر وسایل نقلیه برقی و همکاری در راه اندازی تأسیسات زیرساختی انجام بگیرد.

وی مدت اجرای این تفاهم‌نامه را دو ساله ذکر کرد و افزود: قراردادهای همکاری که در چارچوب این تفاهم‌نامه امضا می‌شود، دارای اعتبار مستقل از این تفاهم‌نامه خواهند بود و خاتمه تفاهم‌نامه محل اعتبار سایر قراردادهای طرفین نخواهد شد.

امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه برای تولید اتوبوس‌های برقی در اصفهان

ارائه محصولی جدید و برتر با همکاری و حمایت شهرداری اصفهان

رئیس هیأت مدیره شرکت شتاب (تولیدکننده اتوبوس‌های برقی در ایران) در حاشیه این جلسه اظهار کرد: این شرکت موفق شده است اولین اتوبوس برقی را طی یکسال گذشته تولید و به بازار عرضه کند، آزمایش‌های مورد نظر در خصوص این اتوبوس‌ها انجام شده و به زودی تاییدیه محصول را از سازمان ملی استاندارد ایران خواهیم گرفت و به زودی می‌توانیم این محصول را به صورت تجاری وارد بازار ایران کنیم.

عبدالله اکبری راد تصریح کرد: تفاهم‌نامه قرارداد این همکاری با حضور شهردار اصفهان امضا شد. افتخار این را داریم با توجه به پیشینه گروه صنایع خودروسازی عقاب افشان در استان اصفهان بتوانیم یک محصول جدید و برتر را با همکاری، مساعدت و حمایت شهردار اصفهان به بازار استان اصفهان عرضه کنیم.

توسعه گردشگری با تأمین اتوبوس‌های برقی

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل شرکت مپنا نیز در حاشیه این جلسه، اظهار کرد: بسیار خوشحالیم با حضور شهردار اصفهان تفاهم‌نامه‌ای برای مطالعات جامع و برقی‌سازی و تأمین اتوبوس و ایجاد زیرساخت ایستگاه‌های شارژ امضا شد.

محمدحسین رفان تصریح کرد: این همکاری مشترک موضوع بسیار مهمی است که می‌تواند تأثیر بسزایی در آلودگی هوا و آسایش و آرامش شهروندان شهر بزرگ و گردشگری اصفهان داشته باشد.

امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه برای تولید اتوبوس‌های برقی در اصفهان

توسعه حمل و نقل پایدار و سازگار با محیط زیست

مدیرعامل شرکت شتاب نیز در این جلسه اظهار کرد: شرکت ساخت اتوبوس برقی پارسان (شتاب) با مشارکت یکی از ارکان اصلی صنعت برق کشور (گروه مپنا) و قطب اصلی صنعت اتوبوس سازی (گروه تولیدی و صنعتی عقاب افشان) در راستای سرعت بخشیدن به توسعه حمل و نقل پایدار با مأموریت طراحی، تولید و فروش وسایط نقلیه تجاری الکتریکی سازگار با محیط زیست شروع به کار کرده است.

کامبیز مرادی تصریح کرد: این شرکت در نظر دارد با بهره‌گیری از توان کارشناسان مجرب و متخصص دانشگاهی و با اتکا به دانش بومی و استقرار فناوری‌های نوین، نیروی انسانی کارآمد، ارتباط قوی با ذی‌نفعان، حضور تأثیرگذار در بازار و استفاده از امکانات موجود بتواند ضمن افزایش سهم خود در زمینه تولید تکنولوژی نوین، بهترین و به‌روزترین محصولات خودرویی برقی را مناسب با زیست بوم کشور عرضه کند.

وی با بیان اینکه یکی از نقاط قوی و مزایای رقابتی شرکت شتاب، شبکه نظام‌مند خدمات پس از فروش است، ادامه داد: این شرکت با بهره‌گیری از زنجیره مراکز خدمات پس از فروش موجود در سراسر کشور ارائه دهنده خدمات استاندارد با کیفیت و در اسرع وقت به مشتریان خود خواهد بود.

مدیرعامل شرکت شتاب تاکید کرد: این شرکت در نظر دارد علاوه بر رفع نیازهای بازار داخلی بخش قابل توجهی از تقاضای منطقه را به ویژه در کشورهای خاورمیانه و کشورهای حوزه CIS پاسخ دهد از این رو محصولات تولیدی این شرکت علاوه بر برخورداری از استانداردهای اجباری داخلی دارای استانداردهای بین المللی نیز هست.

کد خبر 526172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.