پایان ۶۰ روز گروگان‌گیری

خارج کردن بیش از یک کیلو میخ و پیچ از شکم یک مرد، غرق شدن نوجوان کنگاوری در رودخانه گاماسیاب، دستگیری عامل انتشار فیلم‌های شخصی در اینستاگرام، آزادی سه نوجوان دارابی در پایان ۶۰ روز گروگان‌گیری، تهدید زنان تهرانی در کوچه خلوت را در بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی داراب و کهنوج، سه نوجوان گروگان گرفته شده از چنگ آدم ربایان رها و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

وی افزود: در پی وقوع یک فقره آدم ربایی در دوازدهم مردادماه در روستای "فتح آباد" شهرستان داراب و ربایش سه نوجوان توسط چند نفر با یک سواری پژو ۴۰۵، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات خانواده‌های افراد ربوده شده مشخص شد متهمان به خاطر اختلافات مالی اقدام به چنین کاری کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان فارس خاطرنشان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی داراب با اقدامات فنی و تخصصی و استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی تحقیقات گسترده‌ای را در این خصوص آغاز و مطلع شدند افراد گروگان گرفته شده به شهرستان کهنوج از توابع استان کرمان منتقل و در اطراف کوه‌های آن منطقه نگهداری می‌شوند.

سردار حبیبی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با هماهنگی مقام قضائی از لحظات اولیه وقوع گروگان گیری تا جمعه نهم مهرماه موفق شده‌اند چهار نفر در این خصوص دستگیر و همچنین خودرو استفاده شده در آدم ربایی را توقیف کنند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه متهمان (دیگر افراد مشارکت کننده در این وقوع) که خطر را احساس می‌کردند هر سه نوجوان پسر ۱۳ الی ۱۶ ساله را در کوه‌های اطراف کهنوج رها کردند، افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی داراب با همکاری کارکنان انتظامی آن شهرستان (کهنوج) افراد گروگان گرفته شده را به داراب انتقال و صحیح و سالم تحویل خانواده‌های آنان دادند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری دیگر افراد مشارکت کننده در این آدم ربایی با جدیت ادامه دارد، اظهار کرد: پلیس استان فارس اجازه نخواهد داد که مجرمان و مخلان نظم و امنیت عمومی آسایش شهروندان را برهم زنند و در صورت بروز هرگونه اقدام غیرقانونی با هنجارشکنان برخورد قاطع می‌کند.

کشف بیش از ۱۲ تن ذرت قاچاق در کنگاور

سرهنگ فلاحی فرمانده انتظامی کنگاور اظهار کرد: با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به کشف ۱۲ تن ۴۵۰ کیلوگرم ذرت قاچاق در این شهرستان شدند، مأموران ایستگاه بازرسی شهید زنگنه کنگاور حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و جهت بازرسی آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از بازرسی‌های به عمل آمده موفق به کشف ۱۲ تن و ۴۵۰ کیلو گرم ذرت قاچاق به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال شدند.

فرمانده انتظامی کنگاور در پایان از دستگیری راننده کامیون و معرفی وی به دستگاه قضائی جهت صدور حکم لازم تحویل مراجع قضائی شد.

عامل انتشار فیلم‌های شخصی در اینستاگرام دستگیر شد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از شناسایی متهم سایبری خبر داد که اقدام به انتشار فیلم‌های خصوصی جشن تولد شاکی در اینستاگرام کرده بود.

سرهنگ علی محمدپور اظهار کرد: خانم جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه کرد و گفت فردی ناشناس در بستر اینستاگرام اقدام به پخش فیلم‌های خصوصی جشن تولدش کرده است.

وی افزود: شاکیه در ادامه اظهاراتش گفت مدتی پیش در منزلم جشن تولدی برگزار شد و با توجه به پوشش نامناسبم در جشن تولد، یکی از دوستانم اقدام به پخش زنده در پیج اینستاگرام خود کرده بود که فردی ناشناس با گرفتن فیلم از پخش زنده و با برش زدن. فیلم‌ها اقدام به پخش آنها در فضای مجازی کرده است.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس، متهم شناسایی و به پلیس فتا احضار ش

وی ادامه داد: متهم پس از حضور در پلیس فتا ابتدا منکر ارتکاب جرم انتسابی شد و با سخنان گمراه‌کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس و در مواجهه با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال جمع‌آوری شده به جرم خود اعتراف کرد.

سرهنگ محمدپور افزود: این متهم انگیزه خود از این اقدام را انتقام‌جویی و اختلافات قبلی عنوان کرد و در نهایت پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی ارسال شد.

وی تصریح کرد: فضای مجازی مکان مناسبی برای حل اختلافات خانوادگی همچنین انتقام‌جویی نیست و برابر قانون هر گونه توهین، اهانت یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران‌ناپذیری برای فرد به همراه دارد.

این مقام انتظامی گفت: شهروندان هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

خارج کردن بیش از یک کیلو میخ و پیچ از شکم یک مرد

پزشکان در لیتوانی بیش از یک کیلوگرم میخ و پیچ را از شکم مردی که پس از ترک الکل شروع به بلعیدن اشیا فلزی کرده بود، خارج کردند. این مرد که به دلایل محرمانه پزشکی، هویت وی مشخص نشد با درد شدید در ناحیه شکم در بیمارستان بندر بالتیک در شهر کلایپدا بستری شد.

تصاویر رادیوگرافی از معده این مرد، قطعات فلزی را نشان داده که برخی از آنها تا ۱۰ سانتیمتر بوده‌اند. به گفته یکی از پزشکان، این مرد در ماه گذشته پس از ترک الکل، شروع به بلعیدن اجسام فلزی کرده بود. به گزارش روزنامه گاردین، این پزشک خاطرنشان کرد که بیمار پس از عمل جراحی در وضعیت ثابتی قرار داشت.

نوجوان کنگاوری در رودخانه گاماسیاب غرق شد

سرهنگ «عنایت فلاحی» از غرق شدن نوجوان ۱۷ ساله در رودخانه گاماسیاب این شهرستان خبر داد. وی اظهار کرد: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر غرق شدن یک نفر در رودخانه گاماسیاب کنگاور، تیمی از مأموران راهی محل شدند.

فرمانده انتظامی کنگاور افزود: پس از حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات ابتدایی مشخص شد نوجوان ۱۷ ساله‌ای همراه با دوستان خود برای شنا به رودخانه مراجعه کرده است. نوجوان کنگاوری پس از ورود به قسمت عمیق آب رودخانه به علت عدم آشنایی با فنون شنا، غرق شده و جان خود را از دست داده است.

رئیس پلیس کنگاور همچنین از شناسایی و بیرون کشیده شدن جسد فرد غرق شده و انتقال آن به پزشکی قانونی خبر داد.

تهدید زنان تهرانی در کوچه خلوت

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام باند سارقان خشن طلاجات زنان در غرب تهران خبر داد و گفت: متهمان با تهدید زنان در مکان‌های خلوت، طلاجات آنان را زورگیری می‌کردند.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهار کرد: به دنبال چند فقره سرقت طلا از بانوان گذری توسط سرنشینان خودرو، در اواخر شهریورماه امسال خانمی با مراجعه به کلانتری ۱۳۳ شهر زیبا اعلام داشت، هنگام تردد در معابر عمومی راننده و دو سرنشین یک دستگاه خودروی سواری ۲۰۶ با همکاری یکدیگر با استفاده از گاز اشک آور وی را تهدید النگو وی را سرقت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه مأموران کلانتری در بررسی‌های اولیه به دست آوردند، پلاک نصب شده بر روی خودروی ۲۰۶ سرقتی بوده و سابقه ثبت سرقت دارد، ادامه داد: گشت زنی‌های هدفمند برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز تا اینکه مأموران غروب روز پنجشنبه هشتم مهرماه موفق شدند خودروی سارقان را شناسایی کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، افزود: طرح مهار سارقان آغاز و راننده و سرنشینان خودرو بدون توجه به فرمان‌های پلیسی از محل با سرعت بالایی متواری تا اینکه مأموران برای توقیف خودرو چند تیر هوایی شلیک و در نهایت موفق شدند پس از تعقیب و گریز ۳۰ دقیقه‌ای با شلیک به سمت لاستیک خودرو آن را متوقف کنند.

سرهنگ موقوفه‌ای اظهار کرد: در این عملیات یکی از سارقان دستگیر و دو تن از سارقان از محل گریختند و متهم پس از انتقال به کلانتری به زورگیری و سرقت طلاجات از بانوان با همکاری همدستانش در محل‌های خلوت معترف شد.

وی در پایان گفت: تاکنون ۱۱ نفر از بانوان به کلانتری ۱۳۳ مراجعه و این فرد را شناسایی کرده‌اند، همچنین تحقیقات در خصوص دستگیری مالخر و دو سارق دیگر نیز در حال اقدام است.

کد خبر 526151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.