۴۰ سالگی مغرورترین و خاص‌ترین مهاجم تاریخ فوتبال

بازیکن سوئدی تیم میلان در آستانه ۴۰ سالگی قرار دارد و با این حال هنوز هم یک ستاره است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از ای‌اس‌پی‌ان، زلاتان ابراهیموویچ، مغرورترین و خاص ترین مهاجم تاریخ فوتبال که یکی از برترین بازیکنان نسل خود نیز بوده چهلمین تولد خود را دو روز زودتر از موعد با هم تیمی‌های خود در تیم میلان جشن گرفت.

ایبرا همچنان در حرفه پر زرق و برق فوتبال به کار خود ادامه می‌دهد و تسلیم ناپذیری‌اش را به رخ سایرین می‌کشد. ستاره سوئدی کارش را از مالمو شروع کرد و سپس در آژاکس، یوونتوس، اینترمیلان، بارسلونا، پاری سن ژرمن، منچستریونایتد و ال ای گلکسی به میدان رفت.

به طور کلی چه در میان فوتبالیست‌های کنونی و چه فوتبالیست‌های قدیمی، کمتر بازیکنانی وجود داشته‌اند که در ورود به دهه پنجم زندگی خودشان به فوتبال بازی کردن ادامه دهند. این در حالی است که زلاتان نه تنها از بازی خسته نشده بلکه هنوز هم تأثیرگذار و دوست داشتنی در زمین فوتبال حاضر می‌شود.

ابراهیممویچ مجموعاً ۵۶۵ گل در ۹۵۴ بازی برای باشگاه‌ها و تیم ملی کشورش زده، در واقع او به طور میانگین در هر بازی ۱.۶۸ بار گلزنی کرده است. او همچنین در بین بهترین مهاجمان فعال جهان ایستاده است. از بین پنج بازیکن فعال در فوتبال، تنها کریستیانو رونالدو و لیونل مسی بیشتر از او گلزنی کرده‌اند و زلاتان در جایگاه سوم قرار دارد.

ابراهیموویچ ۱۱ عنوان قهرمانی در چهار کشور مختلف (هلند، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه) کسب کرده و مجموع جام‌های حرفه‌ای او ۳۳ است. جامی که او بیشتر از هر عنوان دیگری کسب کرده است قهرمانی لیگ ۱ فرانسه (۴ بار) با تیم پی اس جی. از سوی دیگر شاید او هرگز برنده لیگ قهرمانان اروپا نشده باشد، اما تنها بازیکنی است که در لیگ قهرمانان برای ۶ باشگاه مختلف گلزنی کرده.

زلاتان شاید خیلی مغرور باشد یا اظهارنظرهایش گاهی غیرقابل باور، اما او بی شک یکی از برترین مهاجمان زمانه خود محسوب می‌شود که هواداران فوتبال را بارها و بارها با گل‌های بی نظیرش به وجد آورده و کسی شکی ندارد که زلاتان در فوتبال به همه حقش نرسید.

کد خبر 526121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.