واکسیناسیون بالای ۱۲ سال در حال انجام است/یک شهر استان در وضعیت آبی قرار گرفت

سخنگوی ستاد استانی کرونا در اصفهان با بیان اینکه واکسیناسیون بالای ۱۲ سال در حال انجام است، گفت: هفت شهرستان استان شامل نائین، خور، دهاقان، خوانسار، برخوار، تیران و چادگان در وضعیت زرد قرار دارند. شهرستان بوئین و میاندشت در وضعیت آبی قرار دارد و مابقی شهرستان‌های استان نارنجی است.

حجت الله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هفت شهرستان استان شامل نائین، خور، دهاقان، خوانسار، برخوار، تیران و چادگان در وضعیت زرد قرار دارند.

وی افزود: شهرستان بوئین و میاندشت در وضعیت آبی قرار دارد و مابقی شهرستان‌های استان نارنجی است.

سخنگوی ستاد استانی کرونا در اصفهان تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴۸ بستری در کل استان داشتیم همچنین تعداد ترخیصی‌های ما ۳۱۰ نفر بوده است و دو هزار و ۲۴۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

ارائه کارت واکسیناسیون و تست کرونا الزامی برای خروج از کشور

وی تصریح کرد: در مورد بازگشایی مدارس هم تاکید بر واکسیناسیون تمام افراد مرتبط با دانش‌آموزان شامل والدین، آموزگاران، کادر مدرسه، سرویس مدارس و دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال است و مقرر شد آموزش و پرورش و بهداشت و درمان نیروهای خود را بسیج کنند تا سرعت واکسیناسیون بالای ۱۲ سال افزایش یابد، همچنین لازم است تمام دستورات بهداشتی و فاصله گذاری در مدارس انجام شود.

غلامی اظهار کرد: برای واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال، هنوز تصمیم خاصی گرفته نشده است و منتظر نتیجه کمیسیون‌های بهداشتی و علمی هستند تا زمان به قطعیت رسیدن، عملیاتی شود.

وی اظهار کرد: در مورد ورود و خروج از کشور ارائه کارت واکسیناسیون و تست کرونا برای همه افراد لازم است.

برگزاری نماز جمعه در شهرهای زرد و نارنجی با رعایت دستورات بهداشتی

سخنگوی ستاد استانی کرونا در اصفهان در خصوص وضعیت برگزاری نمازجمعه گفت: امکان برگزاری نمازجمعه در شهرهای زرد با رعایت فاصله گذاری وجود دارد، همچنین در شهرهای نارنجی باید در فضای باز با سقف بلند و ظرفیت محدود امکان برگزاری نمازجمعه وجود دارد. در شهر اصفهان نیز که در وضعیت نارنجی قرار دارد، به دلیل وضعیت مناسب مصلی اصفهان، امکان برگزاری وجود دارد.

وی تصریح کرد: در مورد ادارات و دستگاه‌ها و صنوف لازم است الزامات و تصمیم‌های جدیدی برای سرعت دادن واکسیناسیون گرفته شود و مانند مدارس که روند واکسیناسیون در آنها تسریع شد روند واکسینه شدن افراد در این دستگاه‌ها هم تسریع شود.

غلامی اظهار کرد: محدودیت تردد از شهرهای قرمز به شهرهای نارنجی و زرد همچنان برقرار است و محدودیت تردد بین شهرهای زرد وجود ندارد. منع تردد شبانه هم تا ۱۵ مهر لغو شده است.

کد خبر 526088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.